Android Bluetooth

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Auris Full Hybrid 1 rijk is.
Gesloten
sf21

vr 28 okt, 2011 9:00

Hallo,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een Auris Executive :)! Ik heb alleen nu al het volgende probleem: wanneer ik m'n mobiel (Android toestel) verbonden heb met het navigatiesysteem en muziek afspeel en vervolgens naar bijvoorbeeld een radiostation ga luisteren krijg ik daarna nooit meer het geluid van mijn telefoon over de speakers van de auto. Ik moet hem eerst weer verwijderen uit het navigatiesysteem en weer opnieuw laten verbinden. Weten jullie wat dit voor probleem is?

thieu1989

vr 28 okt, 2011 14:58

Datzelfde probleem heb ik nu ook met mijn iPhone 4 sinds ik iOS 5 erop heb gezet, vervelende bug. Wat ik wel heb uitgevonden (maar ik weet niet of dat bij jou werkt) is het volgende:

zodra je van radio (fm/am/whatever) weer terug wilt naar je bluetooth audio kun je dat doen door die aan te klikken zoals je gewoonlijk zou doen (je krijgt dan dus geen geluid). Als je dat hebt gedaan klik je op de knop audio en dan op verbind, de verbinding wordt dan opnieuw tot stand gebracht (bij mij althans) zonder dat je je telefoon helemaal opnieuw hoeft te verwijderen.

Auris-Jacques

za 29 okt, 2011 16:27

thieu1989 schreef:Datzelfde probleem heb ik nu ook met mijn iPhone 4 sinds ik iOS 5 erop heb gezet, vervelende bug. Wat ik wel heb uitgevonden (maar ik weet niet of dat bij jou werkt) is het volgende:

zodra je van radio (fm/am/whatever) weer terug wilt naar je bluetooth audio kun je dat doen door die aan te klikken zoals je gewoonlijk zou doen (je krijgt dan dus geen geluid). Als je dat hebt gedaan klik je op de knop audio en dan op verbind, de verbinding wordt dan opnieuw tot stand gebracht (bij mij althans) zonder dat je je telefoon helemaal opnieuw hoeft te verwijderen.
Ik had hetzelfde probleem met mijn iPod Touch (4e Gen.) met iOS5, maar er is een manier zodat je niet opnieuw verbinding hoeft te maken:
als je van bluetooth-audio terug gaat naar de radio (FM1-2 e.d.) dan moet je eerst de bluetooth-audio stopzetten (pauzeren) en niet direct onder het afspelen overschakelen naar de radio !
Tijdens het afspelen van je bluetooth-apparaat ( in mijn geval dus de iPod Touch ) ga je dus eerst even naar het scherm AUDIO terug, drukt dan op pauzeren (pauze-toets II) en dan pas ga je naar FM1 - o.i.d. Als je daarna weer terug wilt van de radio naar je bluetooth-apparaat hoef je alleen maar op CD-AUX te drukken en de muziek gaat verder daar waar je op de pauze-toets gedrukt hebt. Je hoeft niet eerst weer opnieuw verbinding te maken ! Op deze manier werkt het wel :D Raar , maar waar.

Dit probleem had ik ook niet met mijn iPhone3GS, daar was iOS5 nog niet op geinstalleerd, dus daar zal het ongetwijfeld mee te maken hebben.
Ik gebruik mijn iPhone 3GS niet meer, inmiddels heb ik een Sony Ericsson Xperia in gebruik. Tijdens het bellen met mijn iPhone viel altijd de verbinding opeens weg, midden in een gesprek en het toestel startte gewoon helemaal opnieuw op; dat probleem blijken trouwens erg veel mensen te hebben met een 3GS. Geen enkele update van Apple heeft dat probleem tot nu toe weten op te lossen. Ik was het op een gegeven moment zo beu dat ik een ander toestel heb gekocht. Voor mij geen nieuwe iPhone meer, daarvoor zijn die krengen veel te duur.
De nieuwe iPhone 4S schijnt nu al weer een algemeen probleem met de batterij te hebben, die na een dag al leeg is..... Daar betaal je dan Euro 700,- voor.
Mijn vrouw gebruikt nu de iPhone3GS, zij belt toch niet veel, zij stuurt alleen maar sms-jes.
Het nieuwe toestel van Sony werkt prima in de Auris, via bluetooth e.d. nog geen problemen gehad.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Helpdesk”

• Informatie