Navigatie Auris

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Auris Full Hybrid 1 rijk is.
Gesloten
Gerard

ma 02 dec, 2013 21:23

Sinds een paar dagen heb ik met mijn ingebouwde navigatie Touch & Go een raar probleem.
De navigatie blijft zoeken en de GPS informatie geeft geen satelliet aan. Hierdoor ontbreekt dus ook de lengte en breedtegraden.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen en wat een mogelijke oplossing is?

priusmobiel

di 03 dec, 2013 8:41

antenne probleem???

Gerard

di 10 dec, 2013 17:11

Priusmobiel: bedankt voor je reactie. Ik denk dat dat het is. Waar die antenne zit is mij een raadsel.
Vanmiddag is de oplossing van het probleem mij helder geworden. En dat is ......

Sinds kort gebruik ik een dashboardcamera. Zodra de motor loopt en de navigatie is bevestigd zie ik dat er 8/12 satellieten gevonden worden. Schakel ik nu die camera in dan begint het aantal satellieten de dalen en raak ik mijn lengte- en breedtegraden kwijt.
Vervolgens heb ik het nog eens getest: een actieve navigatie zonder camera op één en dezelfde plek levert 8 satellieten op. Schakel ik de auto uit, schakel ik de camera in en vervolgens de auto aan: en inderdaad: geen satellieten en geen graden.

Dus: de camera stoort mijn navigatie.
Nu ga ik dus op zoek naar de juiste plaats voor het ophangen van de camera. Iemand nog tips? Waar loopt de antenne? In de voorruit?

tonvanboven
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 27 dec, 2013 21:47

Gerard schreef:Sinds kort gebruik ik een dashboardcamera.
Merk? Type? Kunnen we er nog wat van leren.
Gebruik zelf Blackvue DR550GW zonder enige problemen op de navigatie :wink:
55.000 km met een Plug-in Prius, nu een Model S.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

za 28 dec, 2013 9:46

Zit er op die camera wellicht een Wifi signaal. Zou niet mogen storen maar zou toch een bron kunnen zijn.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Gesloten

Terug naar “Auris FH 1 - Helpdesk”

• Informatie