Olivia Drive app i.c.m. ELM327 OBD stekker

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 30 jan, 2017 12:04

De Hybrid Assist app werkt hier (op een cheapo Bluetooth stekker) prima in de P2.
Veel info en ik hoefde er niks voor in te stellen.

Met Torque moet ik nog aan de slag.
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 261.000 vrijwel probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

Vince
Lid
Lid

wo 22 mar, 2017 23:27

kan ik met een dergelijke stekker het hinderlijke gepiep van de achteruitrij stand (R) van mijn Prius Wagon 2013 zelf uit schakelen?
Wat kan ik hiervoor het beste aanschaffen?

Bij voorbaat dank,
Vince

Joepie
Lid
Lid

do 23 mar, 2017 9:51

Hi Vince,

Wat je wilt is mogelijk, maar heeft wat haken en ogen.

Er is 1 app die het mogelijk maakt om bijvoorbeeld de herhaalde achteruit-piep uit te zetten. Je kunt daarmee nog veel meer dingen instellen, zoals het gedrag van de deursloten en verlichting. Die app heet Carista en is verkrijg baar op Android en iTunes. Het is een slim appje, wat best veel opties biedt om je boordcomputer in te stellen zoals jij wilt. Er is best een lange lijst aan opties, maar niet alles is even nuttig in mijn ogen. Denk aan het aanlaten van de voorlampen als je de auto verlaat voor de duur naar keuze 30s, 60s of 90s. Je kunt wel de waarschuwingspiep van de gordels uitzetten, wat in sommige gevallen erg handig is. En ze zijn bezig om de bandendruk meters te kunnen registreren mocht je die een keer moeten vervangen (knoopcel batterij leeg).

Maar:
De app maakt gebruik van een duur en tijdelijk gebruiksrecht. Er zijn dacht ik twee abonnementen: 10 dollar per week, of 39 dollar per jaar. Om connectie met de auto te maken kun je experimenteren met een aantal goedkopere (15-25 euro) bluetooth OBD modules waarvan slecht van te voren te voorspellen is welke werkt of niet. Wil je het zeker weten dan is er een dure OBD module te koop van de app makers zelf. Die kost tussen de 40 en 50 euro, en is voor zover ik weet alleen geschikt voor Carista. Andere generieke OBD software schijnt niet of niet goed te werken met de Carista module.

De hierboven genoemde Hybrid Assistant zal dus waarschijnlijk niet werken met de Carista module, en Carista op zijn beurt niet met de module die wel met Hybrid Assistant werkt. Dit laatste heb ik zelf ook ondervonden.

Verder meen ik dat Hybrid Assistant alleen op Android te krijgen is, en niet op iTunes, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Afbeelding Prius 4 Business Plus
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

Vince
Lid
Lid

do 23 mar, 2017 12:15

hartelijk dank Joepie,
Carista ziet er inderdaad geweldig uit en met 1 maand trial periode moet alles wat gewenst is zonder kosten in te stellen zijn...
Groet, Vince

Joepie
Lid
Lid

do 23 mar, 2017 22:46

Hi Vince,

Graag gedaan :) , laat je weten of het lukt?
Afbeelding Prius 4 Business Plus
Afbeelding Ingeruild Honda Accord Tourer - hiermee 73.323 kg CO2 de lucht ingeblazen

Vince
Lid
Lid

do 30 mar, 2017 11:32

Carista OBD stekker werkt perfect
Als je deze stekker aankoopt (Amazone) kun je met de android software een proef periode van 1 maand starten (alleen in combinatie met de Carista stekker). Als je in deze periode stopt, zijn er geen kosten verschuldigd. Installatie verliep vlekkeloos, zorgen dat je Bluetooth van je telefoon aan staat is voldoende. Inmiddels 2 settings gewijzigd:

1. Reverse-gear beep van default Keep beeping while in reverse naar Beep Once
2. Seat belt warning ding (driver) van enabled naar disabled
en Faults gecheckt die er niet waren :)

Op hun site is een lijst op te vragen van alle settings die je kunt wijzigen, ben er erg content mee!

Groet, Vince

Plaats reactie

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

• Informatie