RAV4 2019

Alles dat niet in de andere subfora past.
Plaats reactie
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

vr 18 jan, 2019 15:30

Instructieboekje RAV4 Hybrid 2019.

https://instructieboekjes.toyota.nl/man ... Hybrid.pdf
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Navigare
Actief Lid
Actief Lid
Auto: 2019 RAV4 AWD Hybrid

vr 18 jan, 2019 18:47

Super!!! Dank.

En nu studeren maar....
622 pagina’s...
2019 RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Midnight Blue/ Attitude Black

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: '19 RAV4 AWD-i HV Bi-tone

vr 18 jan, 2019 20:28

Heb vandaag goed gekeken. Geen stuurverwarming VOORALSNOG. Het lijkt erop dat de AWD-modellen dat wel krijgen, maar is onbevestigd.
Ik heb wel de bevestiging gekregen dat mijn pre-order is bevestigd, dus een van de eerste auto's in NL zal ik gaan krijgen.
Morgen de proefrit, daarna meer info.
2019 Toyota RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation
Zircon Silver / Attitude Black

Afbeelding

Vorige: 2018 Toyota C-HR Bi-Tone Premium 04-18 tot 05-19

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

vr 18 jan, 2019 21:33

Zou toch mooi zijn als de AWD die wel krijgt.
Veel plezier morgen.

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

za 19 jan, 2019 11:56

Standaard zitten er blijkbaar Dunlop Grandtrek onder de RAV4, daar was ik niet zo enthousiast over. Bijj mij worden het dus Michelin Crossclimate SUV, stiller, zuiniger en beter op gladde weg.

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

za 19 jan, 2019 15:28

Net even bij een andere dealer geweest. Die had een witte B-Tone (erg imposant, showcar), de basis Ash-Grey (Mooi, maar ook wat nietszeggend) en een Blauwe Executive. Mooie kleur, die afhankelijk van lichtinval echt anders wordt. Van diep blauw naar beetje paars. Die kleur heb ik straks, alleen wel met zwart dak.

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

za 19 jan, 2019 17:13

Navigare schreef:
za 19 jan, 2019 11:56
Standaard zitten er blijkbaar Dunlop Grandtrek onder de RAV4, daar was ik niet zo enthousiast over. Bijj mij worden het dus Michelin Crossclimate SUV, stiller, zuiniger en beter op gladde weg.
Bij mij ook. Net terug van de anderhalf uur testrit. Kort samengevat: de verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen, en dan is dat nog "maar" een 2WD.

De zitpositie is erg prettig. Rondom heel veel zicht, en je ziet de voorkant van de auto i.t.t. de C-HR. De uitvoering die ik meehad was een zonder het Innovation pack, dus geen digitale binnenspiegel etc. Maar verder van alle gemakken voorzien, zoals de elektrische verstelling van de voorstoelen. Er zat ook een panoramisch zonnedak in, maar die hebben we weggestopt achter de blindering. Die heb ik op de mijne straks ook niet.

Snoeistrak sturen en lekker afgeveerd (drempels/onverhard zeer comfortabel). Grote verbazing: schakelflippers met 5 kiesbare "versnellingen". Werkt een beetje als de "B" stand in de C-HR, maar dan met 5 standen. Werkt overigens prima, maar als je snel wilt accelereren moet je gewoon in D gasgeven.

Nog mooier: in "Sport" stand niet alleen snellere respons en strakker stuurgedrag, maar ook aangepaste demping van de wielen. Dynamische vering op deze uitvoering dus, wist ik ook niet. De auto rijdt erg prettig overigens in de sportstand. Acceleratie is fenomenaal; oprit op de snelweg was veel te lang :) ...

De DAB+ heeft geen seconde gefaald. Constant volume en kwaliteit zonder bijschakelen van de FM. Er zit ook Mirrorlink op; deze niet kunnen proberen (geen kabel, en ook geen tijd). Navigatie werkt stuk sneller dan in de C-HR, maar niet echt kunnen uitproberen omdat ik geen flauw idee heb hoe ik een adres invoer op dat apparaat, ik kwam niet verder dan de plaatsnaam. Maar dat komt nog wel.

Gemiddeld verbruik over de hele testrit (90km) 1:16,4, met onverharde wegen, stadverkeer 30-50km/u, 60- en 80km wegen en een stuk snelweg 130km/u. Helemaal niet verkeerd als je nagaat dat ik best vaak het gaspedaal heb gevloerd. Met uitproberen viel het me op dat de auto tot bijna 100km/u op de elektromotor ging. Kan met de iets hellende weg te maken hebben gehad, maar was wel fijn. Ook de capaciteit van het accupakket is fors vergroot, ik heb alleen geen cijfers bij de hand. Maar het display sprak voor zich.

De hulpmiddeltjes uitgebreid getest, van cruise tot en met pre-collision, parkeercamera en -sensoren etc. Het is inderdaad SafetySense 2.0; de ACC werkt veel nauwkeuriger, hij houdt bijvoorbeeld de snelheid achter een voorligger op een rotonde, en versnelt dus weer na de rotonde. De lane center and assist werkt i.c.m. de ACC briljant vanaf 80km/u wegen. Vooraf kreeg ik al te horen dat het op 60km/u wegen wat minder goed werkt i.v.m. de breedte van de weg; hij leest dan de linker streep als middenstreep, en dan gaat het dus niet goed. Maar verder op de normale buiten- en snelwegen heb je bijna een autonome auto; hij stuurt in het midden van de rijbaan keurig met de lijnen mee door de bochten. Als een lijn wegvalt is er niets aan de hand; meestal herkent hij de berm...
De cruisecontrol werkt overigens nu wel met de verkeersbordherkenning als je dat wilt. Met een knopdruk stelt hij de cruisesnelheid in op het gelezen bord...
Ook de dashboard indeling is flexibel en ziet er gelikt uit. Ik heb echt een voorkeur voor de ‘analoge’ meter, erg fraai vormgegeven. In de sportmode worden de meters rood; in ecomode groen, en bij standje normal weer wit. Leuke details.

En het grootste klaagverhaal uit de USA: het motorgeluid. Nou, dat valt echt mee. Als je plankgas geeft hoor je de motor echt wel. Maar hij is zo snel dat je al vlug over kunt op touch-and-glide...

Minpunten heeft hij ook.
  • Zo is de bediening op het stuur 180 graden omgedraaid t.o.v. de C-HR, wat een enorme gewenning met zich meebrengt. Eenmaal gewend valt het wel mee.
  • De dagteller is geen knopje op het stuur meer, maar een stift in het dashboard. Kost weer meer moeite om om te schakelen van dagteller naar ODO (en dashboardverlichting, dat zit daar ook aan vast).
  • Positief minpunt: de motor is zo stil dat je geen flauw idee hebt hoe hard je rijdt. Dus al snel te snel...
  • Het stuur staat t.o.v. de stoel aan de lage kant, dus in- en uitstappen vergt gewenning voor iemand met een handicap zoals ik.
  • Sluiting van de veiligheidsgordel zit vrij diep weg, dus ook dat is wennen. Je steekt de clip al snel in de middenconsole als je niet oplet.
  • De stoelen en achterbank zitten echt fantastisch, hoewel de zitting op de Japanse manier weer aan de korte kant zijn. Merk je niet tijdens het zitten in stilstand, maar zodra je een stukje hebt gereden voel je dat wel.
Conclusie: we hebben echt een goede keuze gemaakt. Op alle fronten een vooruitgang op onze, toch al rijkelijk uitgeruste en heerlijk sturende C-HR. Zelfs mijn vrouw heeft een stuk gereden; iets wat ze in de C-HR nog nooit heeft gedaan en ook niet zal doen.

Rest ons nog een paar maanden geduld te hebben, maar ik weet nu wat er aan zit te komen. Ik ben een blij mens; het kost een klap geld, maar je krijgt er een hele lading auto voor terug. En ook leuk dat zelfs Autovisie een positief verhaal heeft over de AWD Hybrid (getest in Spanje). Die kraken normaal ongeveer alles af, maar ze waren uitzonderlijk positief over deze RAV4. De video staat overigens op Youtube: Autovisie RAV4 2019 AWD Hybrid praktijktest
Laatst gewijzigd door VonJot op za 19 jan, 2019 18:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

za 19 jan, 2019 17:14

Navigare schreef:
za 19 jan, 2019 15:28
Net even bij een andere dealer geweest...
Toevallig in Venray geweest? Die heeft dezelfde drie staan... Die witte bi-tone had ik mee.

Afbeelding

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

za 19 jan, 2019 18:06

Dank voor het uitgebreide verhaal! Goed dat je wel veel gadgets hebt uitgeprobeerd, ik word steeds enthousiaster.
Ik was in Den Haag bij de dealer.

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

za 19 jan, 2019 21:56

Heb jij trouwens MirrorLink op de C-HR werkend gekregen?

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 20 jan, 2019 0:16

huh? Dat zit er helemaal niet op....

Afbeelding

Navigare
Actief Lid
Actief Lid

zo 20 jan, 2019 8:25

Dat verklaart een hoop... :)
Het is niet zo dat ik het geprobeerd heb, maar toen jij begon over Mirrorlink bij de RAV4 dacht ik ineens zou dat ook op de C-HR hebben gezeten?
Had je nog iets gehoord over stuurverwarming?

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 20 jan, 2019 10:50

Navigare schreef:
Had je nog iets gehoord over stuurverwarming?
zie bovenstaande.

Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 20 jan, 2019 11:50

johnths2 schreef:
vr 18 jan, 2019 15:30
Instructieboekje RAV4 Hybrid 2019.

https://instructieboekjes.toyota.nl/man ... Hybrid.pdf
He John, heb je ook al iets gevonden van het Panasonic multimediasysteem? Ik vind het nergens. Gisteren met de proefrit helaas de navigatie niet kunnen bedienen. Erg vreemde interface...

Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 20 jan, 2019 11:59

Navigare schreef:
...maar toen jij begon over Mirrorlink bij de RAV4 dacht ik ineens zou dat ook op de C-HR hebben gezeten?
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie
  • Informatie