Touch & Go update mislukt - consistency check failed

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een Auris Full Hybrid 1 rijk is.
Plaats reactie
Polluxus
Lid
Lid

vr 26 mei, 2017 18:44

Nieuw op het forum na aanschaf 2e hands Auris HSD en gelijk een probleem :(

Heb getracht het functionerende Touch & Go systeem te updaten maar dat is blijkbaar misgegaan en nu zit ik met een bricked unit. Via Google erg weinig over te vinden maar misschien heeft iemand hier er ervaring mee.

Wat heb ik gedaan:
Eerst de fingerprint naar een 16 Gb FAT32 USB stick gekopieerd. Aangelosten op een Windows PC en Toyota Toolbox gestart. Ingelogd met mijn nieuwe account waar ik de auto op had toegevoegd. Alles werd herkend en ik kreeg de melding dat er kaarten naar de stick gedownload konden worden. Kaartmateriaal van begin/medio 2016. Voor de duidelijkheid ik heb deze niet aangeschaft dat heeft de vorige eigenaar vorig jaar gedaan.

Alles naar de stick geupload, auto gestart (ready mode) en vervolgens USB-stick ingeplugged. Ik kreeg een melding dat ik kon kiezen om West-Europa of Oost-Europa te installeren of de landen individueel. West gekozen en installeren. Dat ging allemaal goed tot stap 7 van 8 - Navigation. Na ongeveer een minuutje in stap 7 geeft de head-unit de foutmelding:

Update consistency check failed - Unplug SW update stick to reset.

Dit gedaan en nogmaals geprobeerd maar helaas, zelfde fout. Ik had nog een kopie van de fingerprint op mijn computer en die op een nieuwe stick gezet. Hiermee lukt het ook niet (met of zonder map bestanden).

Resultaat is nu dat ik alleen radio heb. Bluetooth en Navigatie werkt niet meer. Een nieuwe fingerprint maken kan niet meer omdat je niet meer in dat deel van het menu kunt komen. Ook gaat het scherm telkens op zwart met de melding dat hij in Software upgrade mode zit.

De dealer heeft het met hun eigen update stick geprobeerd en het resultaat is hetzelfde. Ze gaan er vanuit dat de connect-box stuk is en vervangen zal moeten worden, a +/- € 700,-. Nu was het wel zo dat ik deze week al de 3e persoon was met dit probleem (andere modellen zoals een Prius) dus dat ze nog bij Toyota gingen informeren of er iets anders aan de hand is.

Iemand een idee hoe ik dit systeem op één of andere manier kan resetten of moet ik mij er bij neerleggen dat de unit heel toevallig tijdens het updaten defect is gegaan?

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 26 mei, 2017 19:35

Ik heb geen idee noe dit op te lossen, maar een nieuwe unit is wel weg simpel.
Ik heb in de situatie gezeten dat mijn systeem zijn kaarten niet meer kon vinden (net iets anders dus, maar effectief het zelfde) en dat heeft de dealer gratis opgelost.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Polluxus
Lid
Lid

za 27 mei, 2017 9:43

Goede ervaringen verder met deze dealer hoor en ze zijn nog aan het onderzoeken en meedenken. Maar het is klaarblijkelijk niet iets wat in hun standaard workflow zit dus hoopte dat hier iemand misschien een recovery procedure kent.

Polluxus
Lid
Lid

zo 18 jun, 2017 12:37

Nog even een update. De boel was niet meer te herstellen. Reset vanuit het servicemenu en volledig van de stroom halen heeft niet gewerkt. Dealer heeft er een nieuwe box in moeten zetten.

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 18 jun, 2017 16:10

En nu de belangrijkste vraag:
Wie gaat dat betalen?

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

zo 18 jun, 2017 18:01

Wat een gedoe met dat T&G ding.
Gezien de vele problemen die hier op het forum worden gemeld ben ik blij dat wij dit niet hebben.
Voor al dat zelf updaten is een drama
PIP aug 2012 executive arctic blue

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 18 jun, 2017 18:56

Mee eens. Het enige voordeel is dat je hem altijd bij je hebt. En je mist het (bij mij) soms moeizame pairen van mijn telefoon met bluetooth (voor gebruik met Waze).

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 19 jun, 2017 14:52

In onze auto zit de touch pro, maar de update na 4 jaar door dealer laten doen.
Overigens snap ik niet dat updates 1,5 uur moeten duren.
Er moet toch iets mis zijn met de "computer"in het het navigatiesysteem.
Programma updates op mijn server (10 - 20GB) duren inclusief downloaden hooguit 5 minuten.
Vandaag las ik een artikel van HERE (die ook onze kaarten maakt) dat het grootste probleem bij navigatiesystemen is : hoe krijg ik per milliseconden de kaartinformatie in de auto bijgewerkt.
Anders kun je zelfrijdende / sturende auto's wel vergeten.
In de huidige auto's zit naar een idee een compleet verouderde computer.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

ma 19 jun, 2017 16:23

Uiteraard zijn alle ingebouwde systemen compleet verouderd want ze zijn X jaar geleden ontworpen op basis van de toenmalige kennis en geldmiddelen. Geldt dus niet alleen voor Toyota maar ook voor de navigatiesystemen van andere automerken.

Het is een onderdeel van het verdienmodel, elk paar jaar iets compleet nieuw.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 19 jun, 2017 18:20

Dat ze zwaar verouderd zijn weet ik wel zeker en ik rij rond met het bewijs.
In 2015 wordt mijn nieuwe BMW2 AT afgeleverd met een op het oog state of the art nav systeempje.
Inderdaad er is heel wat nieuws in het ding. Standaard internetverbinding, etc.
Koppeling met mn Iphone 4s snel en goed verbinding, alleen (daar begint het) muziek via BT hapert steeds. Dealer : u bent de enige die klaagt. Ik geloof er geen bal van , tenzij het door het harmon kadon syteem komt. ik luister toch meestal naar DAB+, dus laat maar.
Half 2016 geef ik mn iphone 4s weg. Ik pak mn oude Nokia 8800i uit 2007 en koppel m met de bmw.
Tot mn verbazing opent er in het nav menu onder het item "office" ineens allerlei zaken die er met de iphone 4s niet waren nml : agenda, afspraken, verjaardagsmeldingen, smsberichten, notities en de muziek (die er op staat) hapert ook niet. de Nokia is weer weggelegd als collectorsitem em ik bel nu met de 5s.
Maar office verschijnt.
Dus het navsysteem is m.i. dus gebaseerd op oud Nokia techniek van 10 jaar geleden.
Ik heb het bij de dealer laten zien : die snapten er helemaal niets van.
Nou ik wel : de auto industrie en/of nav bouwers lopen minstens 10 jaar achter en worden straks opgeslokt door de tech industrie.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 1 - Helpdesk”

• Informatie