Navigatie update

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 3, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Marsoepielamie
Lid
Lid
Auto: 2012 Prius 3

do 08 feb, 2018 15:49

Ik moet Camille gelijk geven, we hebben in onze hobbyauto een up-to-date navigatiesysteem met de laatste kaartupdate, maar mijn vriendin gebruikt altijd een papieren kaart om de leukste Italiaanse bergweggetjes te ontdekken. Dan kan het ook gebeuren dat je, op het eerste gezicht op de kaart prima weggetjes terechtkomt, wat in de praktijk niet meer dan een karrenspoor te zijn. En dan is het best eng met steile afgronden aan de ene kant en een berghelling aan de andere, en natuurlijk geen vangrail :silent: (help tegenliggers )

Gelukkig hebben we nu een papieren kaart met de juiste detaillering die precies aangeeft wat karrensporen zijn en normale wegen.
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

do 08 feb, 2018 18:14

Iets dergelijks heb ik ooit met de tomtom gehad, moesten de dames in de auto een toilet bezoeken.
Op de TT dus het dichtstbijzijnde restaurant in getoetst en gaan.

Een paar kilometer voor bestemming stonden er al wat gekke teksten op de bordje langs de weg, kwartje viel nog niet.
Op een bepaald moment werd de weg wel erg smal en steil maar draaien lukte ook niet meer en terug achteruit, nee...
Aan het uiteinde aangekomen was daar het restaurant, met best veel volk, bleek dat een kabelbaan de officiële toegang naar de Harzberg was, en werden we best vreemd bekeken door andere toeristen.
Achteraf stond er op het bordje dat deze weg niet was bedoeld voor gemotoriseerd verkeer....
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Maurice
Lid
Lid
Auto: Prius 3 01-2013

do 08 feb, 2018 18:23

TWMW, dit verhaal kan niemand meer overtreffen! :D

TWMW
Actief Lid
Actief Lid

do 08 feb, 2018 18:46

Hoezo?
We hadden zowel links als rechts nog centimeters ruimte over, alleen als er wandelaars op het pad kwamen stopte ik zo stijf mogelijk tegen de berghelling, zodat de wandelaars er aan de andere kant voorzichtig langs konden lopen..
Maar we hadden niet nog iemand tegen moeten komen met een auto....

En achteraf, best een mooie route er naar toe, met een apart uitzicht.
'51 Morris Minor MM met zijklep motor.
'50 Singer Roadster
'51 Singer Roadster
'06 RHD Yaris T-Spirit, omgebouwd naar een LHD
'07 P2 Comfort, omgebouwd naar BE

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie