Mindere kanten van de auto

Alles over de Auris Full Hybrid 2 dat niet in de andere subfora past.
Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

di 15 mei, 2018 17:16

Over die vering.: ik had hiervoor een Renault Laguna, en die is pas stug en hard geveerd zeg. Die Auris FH2 rijdt lekker soepel, en ik heb de 17 " wielen, bandenmaat 225/45 R17.

Dat toetertje vind ik wat nichterig, heeft iemand een link o.i.d. waar een normale toeter kan besteld worden?

En over het aanslaan vd ICE, dat vind ik alleen wat storend als je wegrijdt bij het stoplicht, dan voel je 'm echt opstarten.

Inmiddels heb ik de juiste bougies liggen, die zal ik er eens inzetten. Wellicht dat het opstarten dan soepeler gaat.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

di 15 mei, 2018 18:41

Josje schreef:
Dat toetertje vind ik wat nichterig, heeft iemand een link o.i.d. waar een normale toeter kan besteld worden?
Bij elke online auto-onderdelen site.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

auris2HSD
Lid
Lid
Auto: Auris FH 2 Hatchback 2013

wo 16 mei, 2018 22:14

Josje schreef:
Over die vering.: ik had hiervoor een Renault Laguna, en die is pas stug en hard geveerd zeg. Die Auris FH2 rijdt lekker soepel, en ik heb de 17 " wielen, bandenmaat 225/45 R17.
Is jouw Auris van voor of na de facelift van 2015? Ik heb ooit eens ergens gelezen dat bij de facelift er ook iets aan het onderstel was gedaan om dit comfortabeler te krijgen. De mijne is echt verre van soepel. Toyota kennende kan ik me niet voorstellen dat er bij 125.855 km al een schokbreker defect is....

scara
Lid
Lid

zo 20 mei, 2018 13:34

De klepjes in mijn Auris voor de bevestiging van het bagagenet zijn wel van heel povere kwaliteit. Springen continu open en lijken nu zelfs op de plooi te scheuren... :evil:

Wouter W
Lid
Lid

zo 20 mei, 2018 14:33

Ik heb de klepjes in mijn TS nooit gebruikt maar die hingen ook regelmatig open geklapt zonder dat er iemand aan zat.
Omdat ik ze toch niet zou gaan gebruiken heb ik ze allemaal voorzien van een kloddertje kit en daarna dichtgedrukt.
Ze zijn nooit meer spontaan geen opengegaan.
Probleem opgelost...
3 jaar Prius 3 Aspiration , 1.1/2 jaar Yaris HSD Dynamic , 3.5 jaar Auris HSD Touring Sports Executive
Vanaf Augustus 2017 Auris HSD Executive Hatchback .
+ Flyer RS Hy Speed 27 versnellingen max 45 km/h.

Sometimes
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris Hybrid TS

zo 20 mei, 2018 15:05

Eén klepje viel bij mij ook steeds open. Het lipje heb ik stevig naar buiten gedrukt en daarna bleef 'ie wel netjes zitten.

Wat betreft het onderstel: dat is - in mijn ervaring - zo hard geveerd dat je het onderscheid tussen een 1 en een 2 Euro munt kunt voelen. Over drempels daarentegen gaat de Auris heel fijn en soepel. Verschillende vormen van hard- en soepelheid dus.
Auris Hybrid TS Executive 2013
Afbeelding

Wouter W
Lid
Lid

zo 20 mei, 2018 16:01

Van een defecte schokbreker gaat een auto zeker niet stugger veren , dat zit hem in de wielophanging , de dikte van de schroefveren ed.
Persoonlijk vind ik mijn huidige auris hatchback zeker niet stug geveerd en mijn vorige TS was dat ook niet , ik merk eigenlijk geen verschil tussen beide.
Als er sprake zou zijn van een defecte schokbreker gaat de auto onkontrolleerbaar lang doorveren als je bijv. over een drempel rijdt , maar dat heeft niets van doen met stug veercomfort.
3 jaar Prius 3 Aspiration , 1.1/2 jaar Yaris HSD Dynamic , 3.5 jaar Auris HSD Touring Sports Executive
Vanaf Augustus 2017 Auris HSD Executive Hatchback .
+ Flyer RS Hy Speed 27 versnellingen max 45 km/h.

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

ma 21 mei, 2018 8:30

auris2HSD schreef:
wo 16 mei, 2018 22:14
Josje schreef:
Is jouw Auris van voor of na de facelift van 2015? Ik heb ooit eens ergens gelezen dat bij de facelift er ook iets aan het onderstel was gedaan om dit comfortabeler te krijgen. De mijne is echt verre van soepel. Toyota kennende kan ik me niet voorstellen dat er bij 125.855 km al een schokbreker defect is....
De mijne is van 2013, met nu ongeveer 138.xxx km op de totaalteller

auris2HSD
Lid
Lid
Auto: Auris FH 2 Hatchback 2013

di 22 mei, 2018 22:54

Bedankt voor de reacties. Het stugge veren is met name op wegen binnen de bebouwde kom bij korte oneffenheden. Gelukkig is er op snelwegen niks aan de hand. Heb inmiddels een goede oplossing gevonden in de vorm van 45 kg ballast in de opbergruimte onder de laadvloer (zogenaamde perfo stansdopjes van metaal, verpakt in 3 linnen tasjes). Het viel me namelijk laatst op dat met een volgeladen bagageruimte (vakantiespullen) het veergedrag stukken beter is. Uiteraard verander je het onderstel er niet mee, maar de auto veert nu wat mooier door en is beduidend minder stuiterig op korte oneffenheden. Als mijn huidige Continental Premium Contact 2 banden af zijn, ga ik eens Michelin banden proberen. Heb wel eens gehoord dat deze van zichzelf ook wat zachter zijn wat het veercomfort dan hopelijk nog meer ten goede komt.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 2 - Overige zaken”

• Informatie