Toyota Hybrides in trek bij dievengilde

Toyota en andere hybrides halen regelmatig het nieuws. Plaats de links, noem de krant, bespreek de TV-uitzending hier.
VonJot
Lid
Lid
Auto: C-HR Hybrid Bi-tone leer

ma 14 mei, 2018 19:05

Toch zulke onzin... Zo'n versterker werkt alleen als ook de sleutel binnen bereik is. Aangezien het signaal van de sleutel echt niet verder dan 2 meter gaat (heb het over de keyless entry transponder, niet de AB) zal het nooit toereikend zijn, tenzij men exact weer waar de sleutel ligt. Dan zou er heel misschien, onder ideale omstandigheden een gericht signaal kunnen worden gestuurd.
Maar de kans is dusdanig klein, dat ik dit hele gedoe als HOAX beschouw. Elektronisch gezien kan alles in de theorie, maar de prakrijk is een heel ander verhaal.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

ma 14 mei, 2018 19:09

Ik maak me ook absoluut geen zorgen ... los nog van het feit dat de auto prima verzekerd is.

Bij diefstal blijft het natuurlijk altijd heel vervelend.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

ma 14 mei, 2018 19:37

VonJot schreef:
ma 14 mei, 2018 19:05
...dat ik dit hele gedoe als HOAX beschouw.
Dat zijn nogal grote bewoordingen voor een wel degelijk aanwezig groeiend probleem.
En waar baseer je de 2 meter op?

Ik laat in elk geval de autosleutels lekker beneden en neem verder alle sleutels mee naar boven. Als ze m'n auto willen hebben mogen ze de sleutels meenemen en mij met rust laten. Zit niet op zo'n mafkees te wachten die 's nachts ineens naast je bed staat en je sleutels wil hebben...
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

ma 14 mei, 2018 20:30

Als ze het signaal onderscheppen en gebruiken om je auto te openen en te starten (key-less dus) dan hebben ze je sleutel/transponder helemaal niet meer nodig en ben je dus in dat opzicht veilig.

Binnenkomen en je bedreigen of erger is dus niet waarschijnlijk.

Je auto is dan dus wel weg, maar jezelf en je gezin moet alleen iets regelen voor je verdere mobiliteit ... gelukkig niet meer :silent:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

VonJot
Lid
Lid

ma 14 mei, 2018 20:37

Ik laat me gewoon niet gek maken door allerlei paranoïde verhalen. Stel je voor dat ze morgen op afstand je telefoon kunnen overnemen... Die ga je toch ook niet uitzetten om die reden?
Ik heb al 12 jaar auto's met keyless entry&start, van Saab, BMW, Infiniti via Suzuki naar Toyota. Nog nooit heb ik ook maar 1 seconde twijfels gehad.
En die 2 meter? Geef je sleutel maar even aan iemand die verder weg staat dan 2 meter van de bestuurdersdeur. Gaat echt niet open hoor! Nogmaals, het signaal moet van 2 kanten komen, anders jammer dan. Net zoals een Wifi verbinding; je moet in de buurt zijn, anders haakt-ie af. Met een versterker moet je nog steeds in de buurt van die versterker zijn!
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

ma 14 mei, 2018 21:12

VonJot schreef:
ma 14 mei, 2018 20:37
Ik laat me gewoon niet gek maken door allerlei paranoïde verhalen. Stel je voor dat ze morgen op afstand je telefoon kunnen overnemen... Die ga je toch ook niet uitzetten om die reden?
Zou mij niet verbazen als GSM's allang op afstand overgenomen kunnen worden.

Overigens eens met je eens. Het is allemaal "erg vrezen voor wat morgen zou kunnen komen maar nooit komt".
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

ma 14 mei, 2018 21:17

TonVH schreef:
ma 14 mei, 2018 21:12
Overigens eens met je eens. Het is allemaal "erg vrezen voor wat morgen zou kunnen komen maar nooit komt".
Haha. Die uitspraak is hier al eerder langskomen en daar sluit ik me volledig bij aan. M’n 4e auto met Keyless entry en geen moment getwijfeld.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

holyhead
Lid
Lid
Auto: Toyota CHR

ma 14 mei, 2018 21:53

Ach een gewaarschuwd mens telt voor twee, Op BBC wordt toevallig op dit moment
dit onderwerp besproken 14-5-2019_21.45 panorama.
Gewoon rustig gaan slapen welterusten en snaveltjes toe en niet te vergeten kop in het zand.

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

di 15 mei, 2018 10:12

Als je echt ongerust bent ... bij mijn P2 kon ik het systeem uitzetten.
Knopje onder het stuur. Vooral bedoeld voor het geval je de auto langere tijd liet stilstaan (b.v. op een luchthavenparkeerplaats).
Of dat bij een Auris ook kan weet ik even niet maar ik denk het wel.

Toyo
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

di 15 mei, 2018 10:38

Zo uit mijn hoofd zit dit (Auris 2014) onder de setup knop en dan de keuze voertuig.
42
38200 hybride kilometers afgelegd @ 4.57 l/100km.

VonJot
Lid
Lid

di 15 mei, 2018 11:08

Zit bij de C-HR in de settings van de head unit. Kan gewoon het vinkje weghalen voor de vrezende eigenaar...

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur

di 15 mei, 2018 11:53

Dank jullie ... ik was net op weg naar de NAV handleiding ... maar het forum is weer eens sneller 8)

holyhead
Lid
Lid

di 15 mei, 2018 12:33

Je kan bij de CHR in de head unit het vinkje weghalen en dan is het smart systeem buiten werking.
De plaatsen waar de meeste auto,s met smartsystemen worden gehackt (gestolen) zijn over het algemeen thuis met de auto voor de deur.

Als je toch gewoon van het smart systeem gebruik wil blijven maken kan je thuis
voor de nacht ook de
Energiebesparende functie voor de batterij van de elektronische sleutel inschakelen.

Wanneer de energiebesparende functie is
ingeschakeld, loopt de batterij veel minder
snel leeg omdat de ontvangst van
radiogolven door de elektronische sleutel
wordt gestopt.

Druk unlock twee keer in terwijl u lock
ingedrukt houdt. Ga na of het controlelampje
van de elektronische sleutel 4 keer
knippert.
Laatst gewijzigd door holyhead op di 15 mei, 2018 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Toyo
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus 2014

di 15 mei, 2018 13:01

Hoe zet je de energie besparing weer uit? Heb even getest of het bij mij ook werkt (Auris 2014) en het lijkt te werken want het ledje knippert met 2x 2 knippers.
42
38200 hybride kilometers afgelegd @ 4.57 l/100km.

holyhead
Lid
Lid

di 15 mei, 2018 13:20

Bij de CHR door op de unlock knop te drukken. Je opent dan de autoportieren vanaf dat moment werkt het Smartsysteem weer. Let wel op je heb dan met de afstandbediening de
deuren van slot gehaald. Enige tijd later (schat 10 seconden) is het smart system weer in
werking en zijn de deuren gesloten)
Ben benieuwd of het ook bij de Aurus werkt er staat niets van in het boekje.

Plaats reactie

Terug naar “In het nieuws”

• Informatie