Auris TS ingeruild

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Sometimes
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris Hybrid TS

do 19 apr, 2018 22:43

Het zat er al een poosje aan te komen, vandaag de Auris ingeruild. Mag er nog 2 weken mee rijden.

Zijn teveel dingen die irriteren en / of waar ik niet aan kan wennen.
Toch jammer, blijft een fraai stukje techniek.

Het verbruik zal ik zeker gaan missen...
Auris Hybrid TS Executive 2013
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

do 19 apr, 2018 22:52

Hmmm, ben heel benieuwd naar je verhaal, en wat je nu hebt gekocht.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

do 19 apr, 2018 23:11

Ja ... wat waren/zijn je ergernissen dan?
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Sometimes
Lid
Lid

vr 20 apr, 2018 16:07

De grootste irritatiefactor zit in het aanslaan van de motor. Vooral op wegen waar je maar 70 mag of waar mensen besluiten niet harder dan die snelheid te gaan rijden dan blijft de Auris maar af- en aanslaan. Op zich niet zo'n punt, maar hij slaat zo ongeveer aan als een diesel, je voelt veel te veel. Na een lange rit met veel stukken waarin dat gebeurt heb ik de behoefte de auto tegen een boom te parkeren.

Besturing is ook een dingetje. Ik heb hiervoor allemaal lekker sturende auto's gehad met een goede wegligging. De Auris stuurt extreem licht en gevoelloos. Is daarnaast spijkerhard geveerd - op het oncomfortabele af - maar kan niet hard een hoek om. Tja.

De beenruimte achterin is veel kleiner dan ik ingeschat had. Mijn eigen fout, had ik beter naar moeten kijken bij het kopen. Ik ben heel groot, de stoel moet in deze auto in de achterste stand. Dan blijft er akelig weinig beenruimte over voor de kinderen achter mij.

En dan nog een hele persoonlijke: ik mis steun voor mijn rechterbeen. Door de lengte moet ik om het stuur heen met mijn benen en dan is het heel fijn om brede middenconsole te hebben die ver in het interieur komt. De Auris heeft juist veel ruimte wat voor mij ongunstig en bij grotere afstanden letterlijk pijnlijk is.

Verder simpelweg een enorm goede auto met prachtige en betrouwbare techniek. Maar ik moet er ook wel lol in hebben en dat is nu niet het geval.

De "nieuwe" auto is een Ford Focus station. Het andere merk waar ik er al veel van gehad heb. Kwalitatief absoluut minder, maar rijdt heerlijk.
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 20 apr, 2018 16:15

Verstandige beslissing, want je auto tegen een boom parkeren moet je niet hebben.

Gefeliciteerd met de Ford! :wink:

Afbeelding

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

vr 20 apr, 2018 16:29

De beenruimte achter herken ik. Ik heb er echter geen last van in mijn situatie. De P2 was in dat opzicht veel ruimer.
De andere aspecten herken ik niet,
echter ... personen, meningen en smaken/voorkeuren verschillen (gelukkig).
De Ford Focus is een mooie en ongetwijfeld fijn sturende auto. Veel plezier ermee.
Ik heb ook jarenlang Fords (Sierra) gereden met heel veel plezier. Alleen de Mondeo (1e of 2e model) viel erg tegen.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

FFAuris
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus

vr 20 apr, 2018 20:14

Succes met de Focus, 2 weken geleden, vlak voor de aanschaf van onze Auris TS, ook nog voor een Focus wagon gekeken, wat een schitterende auto. Ook veel opties, en heel eerlijk, ik heb in zo'n Focus wat meer authentiek "auto gevoel". Echter, daar heb je juist voorin als bestuurder -en zeker als bijrijder- heel weinig ruimte. Instrumentarium ziet er wel schitterend uit!

2 kleine adviezen, controleer even de rubbers die aan de onderzijde van de deuren zitten, die zitten geplakt en laten na verloop van tijd los waardoor je ze tussen de deur en de dorpel uit ziet steken. Moeten dan even opnieuw geplakt worden.

Als tweede, 1 groot zwak punt van de Focus is het barsten van het koelvloeistof reservoir. Wanneer dit gebeurt loopt je motor helemaal in elkaar want er zit geen sensor in het reservoir zelf. Continue blijven monitoren dus, en evt vervangen, want het kost niet veel. Als het reservoir geel van kleur is geworden, direct vervangen en blijven checken op haarscheurtjes. Op het Focus forum veel over te vinden.

Er is ook een terugroep actie geweest voor 1 van de slangetjes naar het reservoir toe, die scheuren. Als deze is vervangen zie je dat, dan is er 1 dunne, en 1 dikke slang op het reservoir aangesloten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Sometimes
Lid
Lid

vr 20 apr, 2018 20:26

Goede tips FFAuris.

Die beperkte ruimte voorin gaat mijn rechterknie heel fijn vinden.
De stoel hoeft in de Focus niet in de achterste stand voor mij.

Vriend van me is Ford monteur, doet altijd het onderhoud. En ik heb voor de zekerheid 24 maanden garantie. Just to be sure.
Afbeelding

FFAuris
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus

vr 20 apr, 2018 20:29

Vraag hem dan vooral even naar dat reservoir verhaal, hij kent het dan zeker! Zo'n reservoir kost geloof ik maar 26 euro. Bezuinig er niet op. Ik ben wel even benieuwd naar foto's, laat ze hier vooral zien als je de auto hebt!

Sometimes
Lid
Lid

vr 20 apr, 2018 20:38

Op verzoek, de enige foto die ik heb:

https://ibb.co/jWSOcS

De dealer had de advertentie meteen verwijderd, dus hier zal ik het de komende dagen mee moeten doen...
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

vr 20 apr, 2018 20:41

Mooie kleur en nette wielen.

Afbeelding

Elec_Hybrid_Fan
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Auris TS

zo 22 apr, 2018 20:28

Sometimes schreef:
De grootste irritatiefactor zit in het aanslaan van de motor. Vooral op wegen waar je maar 70 mag of waar mensen besluiten niet harder dan die snelheid te gaan rijden dan blijft de Auris maar af- en aanslaan. Op zich niet zo'n punt, maar hij slaat zo ongeveer aan als een diesel, je voelt veel te veel. Na een lange rit met veel stukken waarin dat gebeurt heb ik de behoefte de auto tegen een boom te parkeren.

Besturing is ook een dingetje. Ik heb hiervoor allemaal lekker sturende auto's gehad met een goede wegligging. De Auris stuurt extreem licht en gevoelloos. Is daarnaast spijkerhard geveerd - op het oncomfortabele af - maar kan niet hard een hoek om. Tja.

De beenruimte achterin is veel kleiner dan ik ingeschat had. Mijn eigen fout, had ik beter naar moeten kijken bij het kopen. Ik ben heel groot, de stoel moet in deze auto in de achterste stand. Dan blijft er akelig weinig beenruimte over voor de kinderen achter mij.

En dan nog een hele persoonlijke: ik mis steun voor mijn rechterbeen. Door de lengte moet ik om het stuur heen met mijn benen en dan is het heel fijn om brede middenconsole te hebben die ver in het interieur komt. De Auris heeft juist veel ruimte wat voor mij ongunstig en bij grotere afstanden letterlijk pijnlijk is.

Verder simpelweg een enorm goede auto met prachtige en betrouwbare techniek. Maar ik moet er ook wel lol in hebben en dat is nu niet het geval.

De "nieuwe" auto is een Ford Focus station. Het andere merk waar ik er al veel van gehad heb. Kwalitatief absoluut minder, maar rijdt heerlijk.
Hmm, het lijkt wel een andere auto dan die van mij, terwijl ik toch ook een Auris TS rijd.
- Af- en aanslaan gaat vrijwel onmerkbaar en gebeurt nauwelijks op 70 km wegen. Alleen rond de 50 km/u en dat gaat als een zonnetje
- Vering is juist heerlijk soepel
- Het lichte sturen vind ik fijn en beter dan alle auto's die ik de afgelopen meer dan vijf en dertig jaar heb gereden
- Beenruimte achterin heb ik nog nooit klachten over gehad. Is inderdaad iets dat je met jouw lengte had moeten uitproberen. Ik ben ook niet de kleinste, maar in de achterste stand hoeft mijn stoel niet.
11 september 2015: Toyota Auris TS uit 2013 1:21 (zomer) 1:19 (winter)

2006 - 2014: Peugeot 307 SW uit 2003 1:13

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

zo 22 apr, 2018 21:27

Sometimes schreef:
De grootste irritatiefactor zit in het aanslaan van de motor.
Na 2 x een Prius en diverse andere Toyota Hybride modellen kortere tijd te hebben gereden als demo herken ik hier niets van...
Besturing is ook een dingetje.
Ik vond de Auris juist lekkerder en een stuk directer sturen dan een Prius.
De beenruimte achterin is veel kleiner dan ik ingeschat had.
Volledig mee eens, voor mij een van de grootste redenen geweest om niet aan een Auris te beginnen.
Om nog maar niet te spreken van de hoofdruimte achterin...
En dan nog een hele persoonlijke: ik mis steun voor mijn rechterbeen.
Ik ben 1,93 met 2 lange stelten maar hierin herken ik niets na een lang weekend sturen in een Auris TS.
Verder simpelweg een enorm goede auto met prachtige en betrouwbare techniek.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Heb nu 3 vrienden van me die allemaal een vrijwel identieke uitvoering van de Focus hebben, rij regelmatig mee maar nooit met tegenzin...
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

Sometimes
Lid
Lid

ma 23 apr, 2018 17:41

Even wat reacties door elkaar quoten :geek:
Elec_Hybrid_Fan schreef:
zo 22 apr, 2018 20:28
Hmm, het lijkt wel een andere auto dan die van mij, terwijl ik toch ook een Auris TS rijd.
- Af- en aanslaan gaat vrijwel onmerkbaar en gebeurt nauwelijks op 70 km wegen. Alleen rond de 50 km/u en dat gaat als een zonnetje
Japanese Power schreef:
zo 22 apr, 2018 21:27
Na 2 x een Prius en diverse andere Toyota Hybride modellen kortere tijd te hebben gereden als demo herken ik hier niets van...,
Tja. Doet mijn Auris het sterker dan die van anderen of ben ik er gevoeliger voor. Heb in ieder geval gemerkt dat ik niet de enige ben met deze ervaring.
Daarnaast verschilt het nogal waar mensen last van hebben. Ik kan ook niet tegen piepjes en kraakjes in het interieur terwijl een goede vriend van me daar niets van meekrijgt.
- Vering is juist heerlijk soepel
Over drempels rijdt de Auris heel fijn, maar de kleinste oneffenheden op de weg worden doorgegeven.
- Het lichte sturen vind ik fijn en beter dan alle auto's die ik de afgelopen meer dan vijf en dertig jaar heb gereden
Ik vond de Auris juist lekkerder en een stuk directer sturen dan een Prius.
In hoeverre een Prius een vergelijk voor mij is kan ik niet inschatten. Voor de Auris had ik een Mercedes en die stuurde best zwaar. Vond ik heel prettig. Ook hier geldt dat smaken verschillen denk ik.
- Beenruimte achterin heb ik nog nooit klachten over gehad. Is inderdaad iets dat je met jouw lengte had moeten uitproberen. Ik ben ook niet de kleinste, maar in de achterste stand hoeft mijn stoel niet.
Volledig mee eens, voor mij een van de grootste redenen geweest om niet aan een Auris te beginnen.
Om nog maar niet te spreken van de hoofdruimte achterin...
Leuk, eentje die het ermee eens is en eentje die dat juist niet is.
Ik ben 1,93 met 2 lange stelten maar hierin herken ik niets na een lang weekend sturen in een Auris TS.
Ook jij zult met je benen niet onder het stuur door kunnen maar er omheen moeten. Dan wil je (ik) met je been ergens tegenaan leunen. De steun bij de Auris is dan vrij laag, voor mij té laag. Bij de Mercedes was dit helemaal dramatisch.
Voor de Mercedes had ik een Fiesta (uit 2011). Daar vond ik de ruimte wat beperkt, maar ik realiseer me pas sinds kort dat mijn been daar heel veel steun had. Voortschrijdend inzicht...
Heb nu 3 vrienden van me die allemaal een vrijwel identieke uitvoering van de Focus hebben, rij regelmatig mee maar nooit met tegenzin...
Dat is goed om te horen!
Afbeelding

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

ma 23 apr, 2018 17:45

Ik begrijp je wel hoor. Ik hoor ook altijd kraakjes piepjes en dat soort zaken...let er veel op.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”

• Informatie