P3030

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
Plaats reactie
Dennis
Lid
Lid
Auto: Prius 2

ma 23 apr, 2018 20:01

Hallo allemaal, ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn prius 2 met 270k op de teller heeft regelmatig last van storing P3030, grote driehoek gaat branden samen met rem/vsc/motor, ventilator achter draait en minder vermogen.

Obd scanner met torque geeft aan een afwijking in hv block 01. Deze geeft niet altijd problemen maar vaak tijdens het remmen en gas geven zakt deze tot onder de 0 volt waardoor p3030 in werking treed. Ik heb een filmpje gemaakt waar je kan zien wat er gebeurt...

https://youtu.be/JFRviaXv8nw

Waarschijnlijk komt dit dus door kabelbreuk of roestvorming, kan iemand dit bevestigen?

En natuurlijk wat nu? Toyota Digo zei natuurlijk dat de gehele hv battery vervangen moet worden (1900 euro, bijna net zoveel waard als de auto zelf haha) :ugeek: maar deze rijdt verder nog perfect, geen spontane ontladigen, altijd snel een volle groene battery en nogsteeds 900 km per tank..alleen af en toe die vervelende 3030..

Dus mijn vraag aan jullie, wat kan ik het beste doen? zijn er garages bekend die kabels en de koperen plaatjes kunnen vervangen? zelf proberen te repareren? bedankt!

Axial63
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 3 HSD DB

di 24 apr, 2018 1:55

Google: https://lusciousgarage.com/blog/toyota_ ... e_snapped/

Hier word inderdaad een gebroken aansluitkabel gemeld...
nieuwe batterij harnas, Toyota onderdeelnummer 82165-47030: $119.35
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

di 24 apr, 2018 10:21

Als je geen twee linkerhanden hebt kan het geen kwaad om de HV accu eens te inspecteren om na te gaan of je een plek kan vinden waar eea geen goed contact meer maakt.

En als ik zo op bovenstaande link kijk zou een stuk draad/plaatje op de juiste plek solderen ook een heel eind moeten komen, al was het maar om vast te kunnen stellen wat exact het probleem is (vervangen van de bedrading kan altijd nog).

Is die Torque versie die je gebruikt gratis of betaald?
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 256.000 vrijwel probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

prinsreinier
Lid
Lid

wo 25 apr, 2018 11:28

Kan je met Hybrid assistent het probleem net op celniveau benaderen? Of zie ik iets over het hoofd?
Prius II Business Edition (2006)
Prius III Plug-In Executive (2012)

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Onderhoud”

• Informatie