prius zwaarbeladen

Alles over het rijden met de Prius 3. Hoe rij je zuinig, hoe is de wegligging, etc.
Plaats reactie
mike
Lid
Lid

wo 02 mei, 2018 8:57

ik ga de komende zomer met mijn prius 3 door de ardennen naar de vogezen ,de prius zal dan volledig beladen zijn met een dakkoffer ,4 volwassenen en twee honden.nu weet ik uit het verleden dat bij verviers de heuvels al behoorlijk steil zijn ,is dit geen overbelasting voor een prius?echt veel vermogen heeft ie natuurlijk niet.
grt,mike

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

wo 02 mei, 2018 9:23

8 jaar lang met een Prius 3 en een Wagon, 5 personen, volle dakkoffer, fietsendrager met MTB’s achterop en een volle kofferbak op vakantie geweest. Nooit vermogen tekort gehad. En de automaat regelt alles voor je. Alleen gaat je verbruik lekker omhoog ;-)

Bestemmingen waren CH, FR, DK, S, D en IT. Geen enkele berg was een probleem. Zelfs niet de Griesalp met 28% in CH, alleen was toen wel de bagage eruit. De fietsen achterop en de passagiers zaten er vrolijk in.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition
Toyota Yaris TSport

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

wo 02 mei, 2018 9:35

Ik rijd die route met de Micra, Prius dan zeker geen probleem. Wel zonder dakkoffer hoor, en honden dat past echt niet meer erbij.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

mike
Lid
Lid

do 03 mei, 2018 9:31

okay ,dank jullie wel voor de reacties.
dan gaan we door de ardennen .

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

do 03 mei, 2018 9:49

Fijne vakantie alvast, en geef je ervaringen hier even door :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Prius 3 ececutive

za 05 mei, 2018 11:19

Grappig dat zelfs een Prius rijder het idee heeft dat hij met een auto met laag vermogen rondrijdt. Gaat de brainwash van de auto journalisten zover zelfs?
Ik heb jaren met VW's TDI gereden, de laatste een Passat 110 pk destijds de krachtigste die je kon krijgen en in de autotests aangeprezen als een auto "waarmee je de straatstenen eruit rijdt". Dat was een beetje overdreven (de VAG propaganda kwam toen misschien al op gang en ik liet me graag overtuigen), maar toch.
Zelfs mijn Prius 2 was wat betreft die straatstenen voor mij geen achteruitgang.

Zeker op bergachtige wegen geniet ik nog steeds van de heerlijke power onderin. En ja, met volle bepakking is het natuurlijk wat minder. maar dat was met die Passat ook het geval.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Rijden & Verbruik”

• Informatie