Al vele jaren is mij opgevallen dat reclame mij niet alleen flink irriteert, maar ook dat reclameboodschappen meer en meer aantonen dat òf een slecht òf een te duur product aangeprezen wordt.
Toyota Nederland is de verkeerde kant uit aan het roeien. Ik hoef géén ongevraagd advies over allerlei nieuwsoortige "checks" (hybride-, winter-, zomer-, vakantie- etc.) Wat is dit voor een ergerlijke onzin?
Mijn Prius loopt jaarlijks slechts ongeveer 7.000 km en staat de rest van de tijd binnen in mijn (verwarmde) garage.
Ik zie geen redelijke noodzaak niet zitten in wintercheck, zomercheck, hybridecheck of olie jaarlijks verversen en baal van de zo fors verhoogde prijzen van een kleine beurt (in 2011 nog 150 euro, nu 256 euro).
Dit is in mijn ogen géén klantgerichte service maar dealergerichte werkverschaffing die in een wanverhouding staat tot het voordeel dat ik er als klant aan heb.
Eind januari wordt mijn P3 8 en ik denk dan weer een grote beurt te laten uitvoeren, maar dan wél zélf het pakketje samenstellen van wat er wel en niet aan de auto dient te gebeuren. Ik hoef bv geen gesmeerde deurscharnieren die zwarte vlekken in de kleren opleveren. Maar misschien wacht ik daarmee nog een jaar extra zodat het verversen van de olie en het filtertje een beetje zinvol begint te worden.
Pushen door Toyota NL
- Camille Schyns
- Actief Lid
- Berichten: 4289
- Lid geworden op: di 31 mei, 2011 14:14
- Locatie: Ubachsberg
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
- Japanese Power
- Actief Lid
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 22:38
Maar je bent toch niet verplicht om naar de Toyota dealer te gaan? Je hebt bv. altijd nog de VeTos-keten en de onafhankelijke garages waar ook genoeg specialisten werken. Ook de hybride techniek (mocht daar wat mee zijn) raakt steeds meer ingeburgerd.
Ik zou het wel weten en de reclame van Toyota lekker naast me neer leggen. Als ze niet genoeg aan een auto in onderhoud verdienen dan verzinnen ze toch wat alternatiefs...
Ik zou het wel weten en de reclame van Toyota lekker naast me neer leggen. Als ze niet genoeg aan een auto in onderhoud verdienen dan verzinnen ze toch wat alternatiefs...
- Axial63
- Actief Lid
- Berichten: 281
- Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:11
- Locatie: Emmen [Dr]
- Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD
@Camille
Kijk eens onderaan het e-mailbericht....
Hier staat:
Scheelt een boel stress
Als het geen e-mail was maar een kaart via de post:
Je kunt (gratis) bellen met het Toyota Informatie Center via: 0800-0369 (ma t/m vr 09:00-17:00u) en doorgeven dat je niet (meer) bent gesteld op deze affectie van Toyota...
Een e-mail sturen kan ook: info@toyota.nl vermeld dan uw naam, adres, woonplaats, en indien van toepassing het kenteken van uw Toyota('s).
(deze info komt van een recente aankoop bevestiging)
Kijk eens onderaan het e-mailbericht....
Hier staat:
Dus even op de link klikken en uitschrijven...U ontvangt deze e-mail omdat u Toyota toestemming heeft gegeven om u per e-mail op de hoogte te houden. Wij kunnen niet uitsluiten dat er eventuele onjuistheden in de (prijs)gegevens voorkomen. Wilt u in de toekomst liever geen e-mail meer van ons ontvangen? Dan kunt u zich hier afmelden.
Scheelt een boel stress

Als het geen e-mail was maar een kaart via de post:
Je kunt (gratis) bellen met het Toyota Informatie Center via: 0800-0369 (ma t/m vr 09:00-17:00u) en doorgeven dat je niet (meer) bent gesteld op deze affectie van Toyota...

Een e-mail sturen kan ook: info@toyota.nl vermeld dan uw naam, adres, woonplaats, en indien van toepassing het kenteken van uw Toyota('s).
(deze info komt van een recente aankoop bevestiging)
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017
- Hein Carpenter
- Lid/donateur
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: zo 11 sep, 2016 7:46
Mee eens dat Toyota zich beter zou kunnen bezighouden met andere zaken.
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009
- CeHaEr
- Actief Lid
- Berichten: 266
- Lid geworden op: za 08 apr, 2017 14:25
- Locatie: Randstad
- Auto: C-HR Hybrid
Op de Toyota website wordt je ook bij elk bezoek altijd ´lastig gevallen´ door een popup-chat van Linda.. leuk, maar zeer irritant. En op de meeste specifieke vragen heeft ze geen direct antwoord ook.
Toyota kan via mytoyota slim bijhouden wanneer je aan een beurt toe bent. Ik had al 6 weken eerder afspraak gemaakt maar dan nog krijg je twee weken van tevoren een brief per post én een email dat je auto aan onderhoudsbeurt toe is... en of je afspraak wilt maken.
Dat kan wel iets beter inderdaad.

Toyota kan via mytoyota slim bijhouden wanneer je aan een beurt toe bent. Ik had al 6 weken eerder afspraak gemaakt maar dan nog krijg je twee weken van tevoren een brief per post én een email dat je auto aan onderhoudsbeurt toe is... en of je afspraak wilt maken.

Dat kan wel iets beter inderdaad.
C-HR Hybrid Bitone Plus --- JDM Style
- Japanese Power
- Actief Lid
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 22:38
Tsja. Dat je al een afspraak had gemaakt met je dealer is nog niet gekoppeld aan het landelijke systeem van Toyota wat keurig bijhoudt wanneer je aan de beurt bent. Maar goed. Geef het systeem even en ook dat komt er vanzelf.
In mijn huidige auto wordt ik opgebeld als ik bv. bandendruk verlies. Of als er andere zaken niet kloppen. In het geval van pech hoef ik maar 1 druk op de knop te geven en wordt gelijk doorverbonden met de hulplijn. Of bij een aanrijding krijg ik automatisch 112 aan de lijn omdat de airbags zijn afgegaan en de deuren niet opengaan daarna.
Alles heeft z’n voors en tegens. Big brother is al veel verder dan je kunt bevroeden... ook op automotive gebied.
In mijn huidige auto wordt ik opgebeld als ik bv. bandendruk verlies. Of als er andere zaken niet kloppen. In het geval van pech hoef ik maar 1 druk op de knop te geven en wordt gelijk doorverbonden met de hulplijn. Of bij een aanrijding krijg ik automatisch 112 aan de lijn omdat de airbags zijn afgegaan en de deuren niet opengaan daarna.
Alles heeft z’n voors en tegens. Big brother is al veel verder dan je kunt bevroeden... ook op automotive gebied.
- Frank2b
- Lid/donateur
- Berichten: 2561
- Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 16:02
- Locatie: Steenwijk
- Auto: Lexus GS 450h President
- Contact:
Ik wist niet dat de Yaris dat al kon! 

Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)
"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)
"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil
- Japanese Power
- Actief Lid
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 22:38
Sure, ruim 15 jaar oud en dan al z'n tijd vooruit Frank 
Toyota rules!
Maar zonder gekheid: ik heb het over mijn auto, niet die van vrouwlief

Toyota rules!
Maar zonder gekheid: ik heb het over mijn auto, niet die van vrouwlief

- Frank2b
- Lid/donateur
- Berichten: 2561
- Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 16:02
- Locatie: Steenwijk
- Auto: Lexus GS 450h President
- Contact:
Had al zo'n vermoeden ... 

Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)
"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)
"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil
- Timelord
- Lid
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 21 jan, 2019 11:50
- Locatie: Duiven
- Auto: Renault Grand Scenic Bose
Elk automerk doet dat. Bezoek één keer een dealer met je auto en je ontvangt voortaan allerlei ongevraagde info.
Even afmelden is voldoende.
Even afmelden is voldoende.
Onderweg: 2019 RAV4 2WD Hybrid Executive Lava Red parelmoer (3T3), automaat
-
- Informatie
-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten