Toyota touch 2 with go plus issues

Navigatie / Bluetooth / GSM / etc. - Uw vragen, antwoorden en tips m.b.t. al die electronische systemen die een C-HR Hybrid rijk is.
Plaats reactie
manitou
Lid
Lid
Auto: Toyota CH-R hybride

wo 20 jun, 2018 11:17

Ik heb de volgende opmerkingen bij mijn Toyota touch 2 with go plus systeem:
DAB+ ontvangst is ondermaats. Bij zwakkere ontvangst wordt dan de DAB audio gedemd of valt volledig weg.
Bij het uitrijden van een tunnel duurt het zo'n kilometer vooraleer er terug ontvangst is. Ook onder een brug valt de ontvangst vaak weg en heeft de DAB radio moeilijkheden om het signaal terug op te pikken. Ik heb metingen gedaan met andere DAB ontvangers en het signaal van de zender is meestal sterk genoeg.
FM ontvangst is wel OK, Daarom twijfel ik dat de shark antenne een probleem zou hebben.
Bij een nieuwe Auris met hetzelfde Toyota touch 2 with go plus systeem had ik deze verschijnsels niet.

Bij het starten van het nagigatiesysteem duurt het merkelijk langer om de kaart te laden dan toen de auto werd aangeschaft. Sinds die tijd heeft het kaartsysteem tweemaal een update gekregen. Is de nieuwe data allemaal wat zwaarder geworden voor de proccessor?
Ook een adres invoeren gaat niet echt vlot. Van woonplaats naar straat moet switchen duurt enkele seconden.
Onlangs had ik ook enkele keren een bevroren kaart tijdens het rijden of vertraging in het laden van de kaart tijdens het rijden. Zo was de auto soms al 500 meter verder dan de kaart. Even stoppen op een parking motor afleggen en terug starten en dan liep het terug goed voor een tijd.

Zij er nog mensen hier die deze dingen ervaren?

Africatwin
Lid
Lid
Auto: Toyota C-HR Style

wo 20 jun, 2018 11:34

Yep, je bent niet de enigste. DAB ontvangst is ronduit waardeloos, ik ga binnenkort bij de dealer langs om te vragen of dit normaal is. De DAB antenne zit niet in de sharkvin, maar rechtsboven in je voorruit. (waar de meeste ruiten scheuren 8) )

Ik heb mn navigatie sneller gemaakt door enkel de kaart van Nederland er in te zetten. Dan is hij een poepie sneller! Compleet vastgelopen dashboard heb ik al twee keer gehad, ff herstarten en het werkt weer (lijkt wel windows 10!)

Rokil
Actief Lid
Actief Lid
Auto: C-HR Style hybrid

wo 20 jun, 2018 17:20

Klinkt allemaal bekend helaas.
Toyota moet zich bezig houden met goede auto's maken en het audio/navigatie gebeuren overlaten aan een partij die wel verstand van zaken heeft.
AfbeeldingC-HR Hybrid
28.000 km. met 1:16,1 in een Rav4
45.000 km. met 1:20,3 in een Auris TS
50.000 km. met 1:20,5 in een Prius III
30.000 km. met 1:18,6 in een Prius II

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / BMW 2at

wo 20 jun, 2018 17:36

Weten jullie wel heel zeker dat die DAB antenne in de voorruit zit?
Want bij de PIP dacht ik dat ie in het rechter achterruitje zat.
Niet dus, dat was de FM hulpantenne. De DAB zit in de antenne op het dak. Overigens is de DAB bij de Auris van mn dochter perfect (zit ook in de haaievin)
PIP aug 2012 executive arctic blue

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

wo 20 jun, 2018 22:03

Bij mijn Auris TS werkt de DAB+ perfect ... duidelijk beter dan dezelfde zender op FM (daarnet nog geprobeerd).

De P2 BE had naast de sprietantenne geen andere antenne en daar werkte de FM (JBL) perfect.

Bij de Auris is er een extra antenne in de voorruit (volgens mij toch echt de DAB+ antenne) en werkt alles ook perfect.

Ik heb overigens ook gelezen dat een DAB+ antenne bij sommige modellen in het ruitje rechts achter is verwerkt.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

do 21 jun, 2018 0:00

voor we verzanden in een oeverloze discussie hoe in andere types de antenne draden lopen en waarvoor ze bedoeld zijn: in de link een overzicht van de antennes in de Prius 3

https://www.toyotahybrideforum.nl/viewt ... 49#p156549

Dus de draden in de 3e zijruit zijn NIET voor DAB(+) maar een hulpantenne voor FM
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Plaats reactie

Terug naar “C-HR Hybrid - Helpdesk”

• Informatie