De Prius, dé ideale tweedehands.

Toyota en andere hybrides halen regelmatig het nieuws. Plaats de links, noem de krant, bespreek de TV-uitzending hier.
JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 24 jun, 2018 18:02

De start accu van de Prius gaat na 8 jaar pas een keer tekort schieten... Hoeveel andere auto's doen langer dan 8 jaar met de 12V accu?

De ANWB zegt dit:
De gemiddelde levensduur van een auto accu is ongeveer 5-6 jaar. De levensduur is echter sterk afhankelijk van het gebruik. Diepe ontlading kan de levensduur sterk verkorten.
Bron: https://www.anwb.nl/experts/auto/vraag/ ... -auto-accu

Dus met die 8 jaar van de Prius accu zou het eigenlijk meer een pluspunt moeten zijn :-)
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Al meer dan 256.000 vrijwel probleemloze kilometers op de teller!
Afbeelding

Prof. Prlwytzkofsky
Actief Lid
Actief Lid

zo 24 jun, 2018 20:01

Nou.... met het mini-12V-accuutje van de Prius loop je toch echt wel sneller het risico om met een lege accu te staan. Neem alleen al de keyless entry. Na twee weken trekt die toch je accu aardig leeg als je het vergeet uit te zetten.
Professor Prlwytzkofsky

-Toyota RAV4 Special Edition aut. 2005
-Saab 9-3 Cabrio 1999
-Fiat 500C Savali aut. 2012

FFAuris
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus

zo 24 jun, 2018 22:18

Hoe zet je Keyless Entry uit dan?

Als diepe ontlading slecht is voor de levensduur van een accu, hoe zit dat dan met de ontlading die telkens plaatsvindt van je accupakket voor het hybride systeem?

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer

zo 24 jun, 2018 22:22

FFAuris schreef:
zo 24 jun, 2018 22:18
Hoe zet je Keyless Entry uit dan?
Knopje onder het stuur.
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

RobTP09
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Avensis '12 Dyn Bus

ma 25 jun, 2018 7:52

Serieus? Nog nooit gezien/van gehoord....en ik lees doorgaans de manuals, heb ik vast gemist of ben in slaap gevallen.... :wink:
Voorheen Prius III 2009, Executive Business Solar, Pearl White, momenteel Avensis 1.8 combi Dynamic Business

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

ma 25 jun, 2018 9:30

De reportages van Nic de Boer van Autoweek zijn meestal tenenkrommend. Het komt eigenlijk altijd op hetzelfde neer: elke auto wordt afgezet tegen de 'benchmark', een polo, golf of passat. Of iets anders van de VAG-groep, liefst Audi. De uitkomst is altijd hetzelfde: een VAG-ger is 'strak en zakelijk vormgegeven' een Japanse of Koreaanse auto is 'saai en slaapverwekkend' en 'niet-consistent' in de modellenlijn, een Franse auto is week geveerd, terwijl je de vele technische storingen voor lief moet nemen, want dat is 'charmant'. En een Italiaanse auto roest. Altijd. Over vooroordelen gesproken. Om de technische superioriteit van de Japanners en Koreanen af te zwakken worden kleine issues enorm opgeblazen (zoals de besmettelijke lichte bekleding, de blijkbaar onzinnige ergonomie, de 'weke' vering, etc), terwijl tegelijkertijd de enorme technische onvolkomenheden (koppeling en vliegwielen schijnen bij VAG een slijtdeel te zijn, net als remblokken en banden. Verder: DSG, TSI, kettingproblemen, en vroeger de schandalige 2.0 TDI, waarvan de oliepomp en balansasmodule met een soort dopsleutel werd aangedreven. Na verloop van tijd was de zeskant rond geworden en had de oliepomp aandrijving meer, dus geen smering en dus de totale motor aan stront gedraaid, helaas geen coulance meneer, nét uit de garantie) én het ontbreken van coulance bij Pon worden afgezwakt met 'je kunt altijd een keer pech hebben', of 'tsja, na 150.000 km is altijd wel een flinke reparatie nodig'. Verder valt me op dat het taalgebruik ook van Jip en Janneke-niveau is, wanneer het om niet-VAG-auto's gaat.

Ik vergroot Nic de Boer nu uit, maar bij een heleboel van de heren journalisten is dit het geval. Reden dat ik hen niet meer serieus kan nemen.

Prof. Prlwytzkofsky
Actief Lid
Actief Lid

ma 25 jun, 2018 10:28

Aha, de VAG-haters zitten ook hier. Wat is dat toch? Ik lees kennelijk een heel andere Autoweek en zie een heel andere Nic de Boer.

Ik volg Autoweek van het begin af aan. Van die vermeende voorliefde van de Autoweekjournalisten voor VAG merk ik weinig. In rijtesten doen de VAG-producten het inderdaad vaak goed, ook in de andere bladen. Terecht, want ze rijden doorgaans uitstekend en zijn behoorlijk doordacht. Maar ook erg voorspelbaar en zakelijk (en daarom niet mijn voorkeur.) Precies dat wat de autoweekmannen ook constateren. Ook zijn de technische problemen met de TSi motoren uitgebreid aan de orde geweest.

Wel kun je een voorkeur voor liefhebbersauto's constateren. Lekkere stuurauto's. En dat snap ik, het rijdt gewoon leuker. Maar voor dagelijks gebruik is een Toyota Hybride vaak fijner, of een VAG-product. Of een Peugeot. Is Autoweek topjournalistiek? Nee, dat niet, maar die boosheid snap ik echt niet.

Nu ja, boosheid en haten zijn prominente elementen van de huidige tijdgeest. Daar moet ik, geloof ik, nog even aan wennen.
Professor Prlwytzkofsky

-Toyota RAV4 Special Edition aut. 2005
-Saab 9-3 Cabrio 1999
-Fiat 500C Savali aut. 2012

FFAuris
Lid
Lid
Auto: Auris TS Lease Plus

ma 25 jun, 2018 11:06

Ik vind Nic de Boer juist echt een geniale vent. Zijn ietwat onnozele blik en manier van verslaggeven trek ik erg goed. Ik kijk dan ook graag naar zijn video's, ongeacht het merk. Zo ook Ronald Tameling, die man is echt geweldig en gepassioneerd. Je moet zijn video over de Kia Cee'd GT line eens zien waarin hij ineens een speciale auto ziet rijden tijdens zijn verhaal. Die reactie spreekt boekdelen.

Roy Kleiwegt daarentegen vind ik irritant, praat supersnel waardoor je de helft niet hoort, misschien maar goed ook want hij is vaak negatief.

Nee hoor, VAG voorliefde merk ik ook niet zo bij Autoweek, wel bij de lezers en reaguurders maar dat is altijd van een kansloos niveau..

Plaats reactie

Terug naar “In het nieuws”

• Informatie