DAB toevoegen aan bestaande radio

Onderdelen behorende bij de uitrusting van de Prius 3, zoals audio, airco, cruise-control, instrumentarium, keyless-entry, en alles wat je erbij kunt kopen.
Plaats reactie
Marsoepielamie
Lid
Lid
Auto: 2012 Prius 3

zo 09 sep, 2018 19:31

Ik heb gelezen dat Toyota een DAB module heeft die plug&play is, een origineel Toyota onderdeel (Genuine Toyota DAB Radio Tuner - PZ473-T0210-A0).

Heeft iemand ervaring met deze DAB tuner ?

Zie link UK Toyota website met details

Ik ben niet op zoek naar alternatieve oplossingen.

Fred
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

Marsoepielamie
Lid
Lid

vr 14 sep, 2018 18:45

Inmiddels heb ik met een technische man gesproken van de dealer in Zwolle, en dit is niet de oplossing. Mega duur en bovendien alleen DAB en geen DAB+. Ik ga eens kijken of ik een goede aanbieding kan vinden van de Dension unit, zie link.

Dension DAB+ unit

Dit lijkt mij de ideale oplossing, het enige waar ik tegenop zie is de montage van een DAB antenne.

Fred
"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln ... ein Auto braucht Liebe!" Zitat: Walter Röhrl

Axial63
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

vr 14 sep, 2018 20:09

Hallo Fred,

ik was er al bang voor dat dit inderdaad een DAB (zonder +) module was.
Ik was in de veronderstelling dat anderen dit wel zouden bevestigen, helaas kreeg je geen reacties.

Wat betreft die Dension: Dit leek mij ook een ideale oplossing echter bleek het in mijn Prius3 niet te werken.
Zie ook deze link: https://www.toyotahybrideforum.nl/viewt ... 56&t=10058
Mijn advies als je toch wilt proberen: zorg dat als het onverhoopt NIET werkt je het apparaat weer terug kunt doen en de raamantenne ontvangt ook wel wat zonder dat ie al opgeplakt zit....

Wat betreft de antenne, dat is echt niet zo moeilijk... Als je het handschoenvak verwijderd (zie handleiding voor toegang interieurfilter) en het deurrubber bij het rechter voorportier een stukje los trekt dan ben je al bijna klaar.
Laatst gewijzigd door Axial63 op vr 14 sep, 2018 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Marsoepielamie
Lid
Lid

vr 14 sep, 2018 20:23

Vreemd, volgens hun Compatibility Catalogus werkt het met een Touch & Go van de Prius 3, zie link, de PDF is te groot om hier toe te voegen.

https://www.dension.com/files/products/ ... online.pdf

Weet je zeker dat je hetzelfde type hebt geprobeerd, ze maken verschillende types. Met jouw opmerking als motivatie ga ik maar eens contact opnemen met de helpdesk.

Fred

Axial63
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

vr 14 sep, 2018 20:35

Fred,

mijn vorige poging met Dension dateert van november 2016 dus bijna 2 jaar geleden...
Toendertijd heb ik configuratie files v6 gedownload. Inmiddels zitten ze op v13 dus qua instellingen zou het kunnen dat ze vooruitgang hebben geboekt.

Lees goed het topic door waarvan ik de link heb geplaatst: bij mij wilde de hardware eerst ook al niet (teveel stroom afname) en later met een aangepaste USB kabel er tussen was het irritant dat elke keer als je het aparaat wilde gebruiken je deze eerst uit moest hebben, dan de stereoset opstarten totdat de BT actief is, dan de USBkabel aansluiten en dan werd het toestel herkend. Dit heeft NIETS te maken met de configuratiefiles... Dit is een HARDWARE isue.
De configuratiefiles bepalen de besturing via de knopjes aan het stuur en de doorgave van de teksten naar het scherm....

Bovenstaande is NIET negatief bedoeld, ik zoek nog steeds naar een ideale DAB+ oplossing (momenteel ben ik aangesloten op een Technaxx FMT800 https://www.toyotahybrideforum.nl/viewt ... 95#p158595)

P.S.
Ik heb als audioset de Touch & Go met JBL, zonder HDD
Deze komt niet voor in de configuratielijst bij Dension zie ook afbeelding:
6126947-11.jpg
20161103_140028a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Marsoepielamie
Lid
Lid

za 15 sep, 2018 13:46

Mede gezien je opmerking heb ik de helpdesk een mail gestuurd met de vraag of dit gaat werken, wordt vervolgd.

Fred

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

za 15 sep, 2018 15:27

Volgens mij heeft forumlid gelukgehad een Dension. Ik weet even niet precies welke uitvoering.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Plaats reactie

Terug naar “Prius 3 - Uitrusting & Acc.”

• Informatie