Stoelen Prius 3 in Prius 2?

Zaken die te maken hebben met de persoonlijke aankleding van exterieur/interieur, technische aanpassingen of andere vormen van huisvlijt en hobbyisme
Plaats reactie
Zwiers
Lid
Lid
Auto: Prius gen2

wo 24 okt, 2018 20:37

Is er iemand die weet of de Prius Gen3 voorstoelen ook in een Gen2 passen? De bevestiging lijkt hetzelfde als ik het zo bekijk maar heb het nog niet opgemeten. Ik vind namelijk de Gen3 stoelen beter zitten. Daarnaast zal ik de zithoek nog aan moeten passen ivm mijn lengte (2m). Denk dat vooral de airbag-stekker belangrijk is.

Zou fijn zijn als iemand dit al eens geprobeerd heeft.

steve070
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris Hatchback

do 25 okt, 2018 9:16

Of je de stoelen van een prius 3 naar een prius 2 kunt overzetten, durf ik niet te zeggen.Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn prius 3 indertijd. Ik heb daar een latere generatie stoelen ingezet, maar de airbagstekker is inderdaad anders. Een bevriende monteur heeft de pinnetjes van de stekkers losgehaald en daarmee de stekkers overgezet.

Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Lexus IS 300h

do 25 okt, 2018 13:57

Als je toch stoelen neemt die afwijken van de rest van het interieur kun je ook op zoek gaan naar bijvoorbeeld gebruikte Scheel stoelen.
Natuurlijk moet je dan wel de airbagverklikker foppen, maar dat kan. Ik heb zelf een par jaar Scheel stoel in mijn Prius 2 gehad. Totaal andere rijbeleving leverde dat op.
Voorheen Prius 3 executive
.https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... tive-2009/
Vanaf 6-2019 IS300h Luxury Line

Plaats reactie

Terug naar “Doe-Het-Zelf-hoekje”

• Informatie