Toyota Prius Slecht accelereren bergop (algemeen)

Kosten onderhoud, werkzaamheden uitgevoerd door dealer, niet merkgarage of door eigenaar zelf, serviceupdates, onderhoudstips, etc.
Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 4903
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive
Contact:

vr 16 nov, 2018 10:24

Het gaat volgens jou toch ook over wat er aan vooraf gaat, voordat je bij de wasstraat bent.
Wanneer je dat alles even vergeet, dan is het geen probleem voor de SOC van de HV-accu om door een wasstraat te gaan.

En nu weer ontopic , want het gaat in dit topic over "Toyota Prius Slecht accelereren bergop".
Met vriendelijke groet, John

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 7:22
Locatie: Helden
Auto: Prius 3 Executive

vr 16 nov, 2018 10:39

Nee, ik snap je niet. Je doet het voorkomen alsof het vrijwel onmgelijk is om met een vrijwel lege HV-accu door de wasstraat te moeten. Dat is pertinent niet waar. Hoe hoog de HV-accu ook opgeladen kan worden, je kunt altijd met een vrijwel lege HV-accu bij een wasstraat aankomen en dan door de wasstraat moeten gaan. Je hoeft maar even te moeten wachten en de SOC staat weer op 40% en dan "moet" je in N omdat je door de wasstraat moet.
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 4903
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive
Contact:

vr 16 nov, 2018 11:21

Wat denk jij dan, dat het energieverbruik van een Prius in een wasstraat is?

Deze discussie leidt tot niets, omdat ook al ga je met 40% de wasstraat in, dan nog zal je er aan de andere kant weer zonder problemen uitkomen.
Met vriendelijke groet, John

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Gebruikersavatar
TonVH
Actief Lid
Actief Lid
Berichten: 3007
Lid geworden op: zo 09 dec, 2012 20:17

vr 16 nov, 2018 13:52

Details weet ik niet meer maar mij is eens overkomen dat ik de auto ophaalde uit de werkplaats en direct daarna een wasstraat inreed. Op halverwege begonnen toch echt de nodige alarmbellen te rinkelen dat de motor gestart moest worden vanwege de accu.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Gebruikersavatar
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Berichten: 4903
Lid geworden op: wo 15 mar, 2006 17:12
Locatie: Middelharnis, NL
Auto: C-HR Hybrid Executive
Contact:

vr 16 nov, 2018 14:29

En dan start je hem, als je de wasstraat uitkomt en dan wordt hij weer opgeladen.

Laten wij eerlijk wezen, op het moment dat er een laag niveau geconstateerd wordt is de accu nog lang niet leeg. Bij 40% zit er nog meer dan 2 Kw lading in de accu. De beveiligingen en de daarbij behorende waarschuwingen zitten er op, om de accu zo lang en optimaal mogelijk te laten functioneren. Bij EV's ga je veel dieper in de aanwezige capaciteitsreserves, want die gebruiken veel meer dan 40% van de aanwezige accucapaciteit.
Met vriendelijke groet, John

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Onderhoud”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten