IS 300h

Hier vindt u gebruikers ervaringen in de vorm van een Blog en/of een Review m.b.t. de Toyota Hybride modellen. Ieder lid kan hier zijn ervaringen publiceren.
Plaats reactie
Olaf Busch
Lid
Lid
Auto: Prius 3 ececutive

ma 17 dec, 2018 11:01

Heel voorzichtig gesnuffeld aan een Lexus IS300h en op deze review plek even een eerste indruk. Nog niet mee gereden overigens.

Prachtkar natuurlijk. Toch was ik niet diep onder de indruk merkte ik. Niet het gevoel van: nu kan ik niet meer terug.
Een klepperende middenarmsteun geeft bij zo'n auto toch even een gevoel van mwah. Had niet gedacht dat ik daar op zou letten (komende uit een rammelende en krakende Prius), maar blijkbaar kunnen verwachtingen sterk van invloed zijn op de beoordeling. Ook beugels die de bagage kunnen platdrukken...

Wat ik heel leuk vond (maar tegelijk zoiets van: waarom zou ik dit dan doen?) is dat heel veel zaken ontzettend herkenbaar zijn. Als je het systeem aanzet en de motor gaat warmdraaien: krek dezelfde geluiden als een Prius. Alle piepjes en brommetjes en hetzelfde motorgeluid, al is het een 2,5 ipv een 1,8. Blijft 4 pitten.

En wat ik al wist: niet zo ruim al is hij van buiten groter dan de Prius. Niet alleen de kofferruimte, maar ook op de achterbank gezeten.

Wat ook niet hielp was de verkoper, maar dat weet je.

Het zou dus van de rijkwaliteiten moeten komen (snelheid, stilte, besturing) en die heb ik dus nog niet ervaren. En o ja: hij is (mits met de juiste velgen) errug mooi.

Overigens was ik ook niet onder de indruk van de Mercedes C en de BMW 3 die er naast stonden.
Nog maar weer lekker doorkarren met de Prius.

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

ma 17 dec, 2018 18:54

223 pk .... :mrgreen:
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

ma 17 dec, 2018 19:16

Het blijft toch kriebelen he Olaf om wat anders een keer te gaan rijden :wink:
Nissan Micra K11 1.3 ncvt automaat 04-2000 zwart

Afbeelding

VonJot
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: C-HR Hybride Bi-tone Prem.

ma 17 dec, 2018 20:18

Frank2b schreef:
ma 17 dec, 2018 18:54
223 pk .... :mrgreen:
Hmmm... 222PK in mijn aanstaande... Zonder klapperende armsteun.
C-HR Hybrid Bi-Tone Premium Hydro Blue / Night Sky Black, full Exclusive Nappa leather.
Afbeelding
Onderweg: 2019 RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Zircon Silver / Night Sky Black

Hein Carpenter
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 13 jan, 2019 21:00

Leuk om te lezen dat je aan het rondkijken bent. Ik heb de stap een tijdje terug gezet van P3 naar IS300h. Qua comfort vind ik de IS300h echt fantastisch. Een Prius heeft echter een plekje in mijn hart en mijn linker hersenhelft. Rationeel gezien gaat er bijna niets boven een Prius!
Nu: Lexus IS300h Luxury Line 2014
Voorheen: Toyota Prius III Executive 2009

Plaats reactie

Terug naar “Reviews en Blogs”

• Informatie