Afscheid genomen van Prius 2

Alles dat niet in de andere sub-fora past.
Juggie (Dual Power)
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Hyundai Kona EV

za 05 jan, 2019 16:51

Ik gebruik al sinds de PIP en de Leaf geen verwarming meer, enkel als het regent en de ramen gaan beslaan. Echter mijn meisje... en dan is het verschil in verbruik goed zichtbaar...

Elke stoel of stuurverwarming gebruikt ongeveer èèn km/u dus dat valt reuze mee :)
Afbeelding Hyundai Kona EV 2018
Afbeelding Prius Plug In 2013
Afbeelding Prius EE 2011
18.9 kWh per 100 km Tesla Model S P85

JohanvdH
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Outlander PHEV Instyle+

vr 14 jun, 2019 12:10

Na een half jaar Outlander rijden mijn bevindingen:

- Heerlijke ruime auto met een hogere zit dan de Prius.
- Op benzine behoorlijk dorstig (bij 100km/h 6,5-7,0 liter per 100km, bij 130km/h meer dan 10 liter per 100km)
- Techniek is vergelijkbaar aan de Toyota techniek met een significant verschil: Als je remt maakt de Outlander al snel gebruik van de remschijven waar de Prius nog remde door via de elektromotor kinetische energie om te zetten in elektriciteit. Je kan middels de flippers achter het stuur wel instellen dat de auto meer remt via het terugwinnen van energie door de elektromotor maar dat is omslachtiger dan gewoon remmen in de Prius.
- Er zit een overdaad aan piepjes ingebouwd die waarschuwen voor zowat alles wat er maar kan gebeuren. Zo piept de Outlander als er iemand voor je komt rijden (ACC) en ook weer als diegene uit je beeld verdwijnt. Daarnaast piept de auto ook als hij een scherpe bocht verwacht (dat piepje moest ik op internet opzoeken) en wanneer je over de belijning komt.
- De ACC werkt wel zeer rustgevend. De auto houdt (ook in druk verkeer) zelf afstand en dat gaat prima.

Maar al met al zijn we erg tevreden met de overstap.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Vorige auto:
Toyota Prius II Business Edition
09-2005, Ocean Blue
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Prius 2 - Overige zaken”

• Informatie