Updaten van navigatie Prius 3

Problemen met Navigatie / Bluetooth / GSM / Hulpsystemen, Kaart updates, Instellingen etc.
Stel hier uw vragen en de leden zullen proberen u te helpen.
lexter
Lid
Lid
Auto: P3 Dynamic Business 2010

za 26 jan, 2019 17:58

Dank je. :)
Kwam er vanmiddag ook achter dat de ramen niet aan mijn zijde bediend kunnen worden, dan alleen de bestuurderskant. De ramen afzonderlijk kunnen per portier wel geopend/gesloten worden.
Het in/uitdrukken van de vergrendeling schakelaar maakt geen verschil.
De lampjes in de schakelaar lijken om beurten te knipperen....?

En ik heb nog een miniscul klein lampje/ledje ontdekt in de behuizing van de dak/portier verlichting, net voor de "On - Off - Door" schakelaar. Vind er ook nog niets van in de handleiding.

Zo zie je maar weer, na bijna zeven jaar een P2 te hebben gereden, is de P3 toch weer een uitdaging geworden.... :D

nessio
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota PIP+Auris / Kona EV

za 26 jan, 2019 18:59

Raamschakelaars : lijkt me niet goed
Ledje in dak: is interieurverlichting zodat je in het donker wat licht hebt om knopjes te vinden, etc. De P3 heeft dat overgenomen van de "luxere" auto's. :D
PIP aug 2012 executive arctic blue, Auris dynamic 2017
Kona premium 64 KWH 2019 ceramic blue

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

za 26 jan, 2019 20:30

Dat lampje straalt voor zover ik weet het schakelpookje aan, een leuk detail maar essentieel ? :silent:
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

lexter
Lid
Lid

zo 27 jan, 2019 8:42

Ik heb er nog niet mee in het donker gereden, dus dan zal het misschien meer gaan opvallen. Als je overdag even je hand er onder houd, valt het ook niet echt op. Is wel subtiel.... :D
Mijn collega had destijds een Audi A4, zat ook iets dergelijks in, een beetje rode gloed straalt dan naar beneden. Daarbij viel dat dan toch weer meer op dan bij de Prius.

Raambediening portieren is voor mij ook een raadsel. Ook de Auto functie werkt niet.
Dit is mijn vijfde Toyota, heb het nog niet eerder meegemaakt. Het zal waarschijnlijk gewoon te resetten zijn.
A.s. dinsdag ga ik er naar toe, en dan zullen we het hopenlijk gaan zien.

Heb ook gisteren per email bericht over de DAB module gehad. Antwoord : De DAB+ antenne kunnen wij helaas niet leveren Toyota heeft deze helaas niet als originele accessoire beschikbaar.
Aldus de verkoper. Het Chrome-pack gelukkig wel. :D
kosten daarvan zijn € 415,- Incl. montage. Hier ga ik wel even over nadenken, daar heb ik dan ook waarschijnlijk weer zeven jaar plezier van.....wat is dat dan nog.. :D

Bianco
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Hybrid Dynamic

zo 27 jan, 2019 12:38

Er staat mij vaag bij dat er in het set-up menu een instelling te wijzigen is.
Ik kan me vergissen maar de dealer zal wellicht de oplossing kunnen geven.
Toyota Auris TS HSD Dynamic 2017, (Pure White), parkeersensoren vóór (afgeleverd 08-12-2017). Voorheen Prius 2 BE 2008.

Axial63
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

zo 27 jan, 2019 16:11

lexter schreef:
Kwam er vanmiddag ook achter dat de ramen niet aan mijn zijde bediend kunnen worden, dan alleen de bestuurderskant. De ramen afzonderlijk kunnen per portier wel geopend/gesloten worden.
Het in/uitdrukken van de vergrendeling schakelaar maakt geen verschil.
De lampjes in de schakelaar lijken om beurten te knipperen....?
Dit is een veiligheidspuntje….
Waarschijnlijk is de 24v accu een tijdje los geweest...
tf01.jpg
tf02.jpg
Deze procedure bij elke schakelaar (vanaf bestuurdersplaats) uitvoeren
tf03.jpg
lexter schreef:
En ik heb nog een miniscul klein lampje/ledje ontdekt in de behuizing van de dak/portier verlichting, net voor de "On - Off - Door" schakelaar. Vind er ook nog niets van in de handleiding.
Dat is het 'dropjeslichtje' (als je in het donker je hand ophoud legt je partner er een dropje in) :? :twisted:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Prius 3 Executive

zo 27 jan, 2019 16:44

Wat betreft die ramen heb ik ook gemerkt dat er iets van een "geheugen" is. Ik probeerde laatst mijn linksachterraam te openen vanuit de bestuurderszijde terwijl er sneeuw en ijs op zat. Die deed even wat en daarna niet meer. Later zag ik dat hij een halve centimeter open stond, maar ik kon hem vanuit de bestuurderszijde niet meer bedienen. Niet geprobeerd met de schakelaar in de deur zelf maar uiteindelijk de zekering gecontroleerd (die was nog goed) en nadat ik de zekering weer had geplaatst deed het raam het weer normaal.

Dus dat kun je ook nog proberen: de zekeringen verwijderen (zitten onder het stuur, zekeringtrekker zit in het zekeringkastje in de motorruimte).
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

lexter
Lid
Lid

zo 27 jan, 2019 18:21

Ik heb vanmiddag ook nog op Prius Chat gekeken, zeg maar het Prius forum van de USA...En daar wordt vermeld dat je de ramen één voor één 4 keer helemaal naar beneden en naar boven moet doen. Trouwens in de States hebben ze ook nog een Prius C....Ook een leuke auto.

Maar ik heb het letterlijk zo gedaan: één voor één zonder onderbreking helemaal naar beneden, en dan weer naar boven. Dit herhaal je totdat het lampje van de schakelaar
blijft branden. Soms is één keer voldoende, soms een tweede of derde keer. Nu blijven alle lampjes, ook aan de bestuurders zijde weer gewoon branden. Alles werkt nu weer zoals Toyota dat wenst. :) Dus iets anders dan in de handleiding vermeld staat. (dat had ik trouwens nog niet gelezen...)

Het "Dropjeslichtje" haha.. Ik heb van mijn dochter als felicitatie met de nieuwe auto, een doosje Oldtimers gekregen samen met zo'n blikje....dus dat kunnen we dan in de praktijk gaan uitproberen.

TonVH
Actief Lid
Actief Lid

zo 27 jan, 2019 18:56

lexter schreef:
zo 27 jan, 2019 18:21
Trouwens in de States hebben ze ook nog een Prius C....Ook een leuke auto.
Ik heb begrepen dat het in feite de Yaris is maar dan in een leuker jasje.
Prius P3 (Facelift) Executive met bijna alle toeters en (soms iets te veel) piepjes.
Verbruik: eigenlijk geen idee, tevreden zolang het beter dan 1:18 is.

Renault Zoe Intens 40 Kw

lexter
Lid
Lid

ma 28 jan, 2019 19:44

Afspraak bij de Toyota Dealer voor het controleren van de "Platte" banden is verzet, totdat het Chrome Pack erop gezet wordt.
Er is mij door de werkplaats geadviseerd om tijdelijk de bandenspanning tot 3 Bar op te pompen, en dan na 50/60 KM, terug naar 2,4 Bar. Misschien is dit afdoende, en anders meld ik het wel weer bij de dealer. Zo kwam ik er dus ook achter, dat er in alle vier de banden maar 1,8 Bar inzat, i.p.v. die 2,4.... :o Hier is helaas niet naar gekeken bij de aflevering, toch wel een beetje slordig vind ik.
Mijn vrouw rijdt er morgen mee naar Amsterdam, daarna kan ik het eventuele positive resultaat gaan bekijken. Dat wachen we dus weer even af. Verder erg blij met de auto. :D
Kreeg vandaag van enkele collega's ook al een compliment over de kleur.... :)
O jah,.. voor de liefhebbers.. Er wordt op Marktplaats nog een complete nieuwe Chrome set aangeboden voor de Prius 3
https://link.marktplaats.nl/m1361118096

Camille Schyns
Actief Lid
Actief Lid

ma 28 jan, 2019 20:32

Eind 2016 kochten we de Yaris Hybrid en daarbij is een navi-update van de Prius bedongen die begin 2017 "gratis" erin is gezet. Toyota is veel te duur met dergelijke updates, maar ik durf het niet aan om een illegale versie te nemen.

TomTom (die ik voor de oldtimers nog steeds heb en dat sinds 2005) moet ik gelijk gaan geven: er wordt zóveel aan nieuwe wegen toegevoegd (in ieder geval in onze regio Zuid Limburg) dat regelmatig updaten steeds verstandiger wordt.

Kerkrade ligt sinds de "Buitenring Parkstad" in die omgeving klaar is "in Duitsland" en Maastricht is onder de grond gedoken met tunnels die de doorstroom van de A2 aanzienlijk verbetert. Maar het is een hele heisa om - zelf - een goede route te bedenken.

Voor onze zoon die sterk van navi afhankelijk is hebben we 2 weken geleden een nieuwe TomTom gekocht met lifetime gratis updates die via zijn wifi automatisch worden gedownload en geïnstalleerd. Voor 200 piek is dat gepiept. Véle malen goedkoper dan meneer Toyoda (zo heette die) in gedachten zal hebben gehad.

Al vaker heb ik uitgelegd dat plaatsen sinds eeuwen op dezelfde plek liggen en men met wat pijnigen van de hersenen ook met een oude navi wel op de plaats van bestemming aankomt. Per slot van rekening lukt het ons nog steeds prima om dwars door Frankrijk te bollen op een ruim 20 jaar oude Michelin-atlas. En dat hoeft niet langer te duren dan met een up-to-date navi, die immers van overheden voorkeur-routes gedicteerd krijgen die gemakkelijk grote omwegen bevatten die men met een blik op de kaart niet zal rijden. Dat geldt zelfs voor routes binnen Limburg als van Heerlen naar Evertsoord dat zo'n 35 km om bleek doordat de Prius navi zo nodig de A73 tot aan Venlo wilde volgen.

Het lampje boven de middenconsole vind ik prettig en heeft ook een nuttige functie. Sinds ik niet meer rook snoep en drink ik meer dan vroeger en het "hapklaar" maken regelt mijn lieve vrouw. Piepkleintjes zie ik dan toch liever ìn mijn hand belanden dan ernaast.
P3 Dynamic pearl white 2011. Gemiddeld verbruik 4,25 L
Yaris Hybride Dynamic 2015 avant-garde bronze metallic.
MGB, bronze yellow 1973. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L
MG TD, zwart 1952. Gemiddeld verbruik 9 à 10 L

Saturdave
Lid
Lid
Auto: Toyota Prius III

di 12 feb, 2019 16:26

Hier ook van plan om de nieuwe kaarten aan te schaffen. Zitten nog de originele in van 2013....
Loop tegen steeds meer verkeerde straten in Rotterdam aan dus toch maar eens doen.

Las hier eerder dat DAB als AM zou klinken. Ik krijg hier kraakheldere radio uit maar slechts lokale zenders. Radio Rijnmond, Radio Gelderland etc. Zou de andere zenders zoals 538 en SKY Radio hier ook mee te ontvangen zijn? Ik krijg het niet voor elkaar. Staat wel DAB en niet DAB+. Iemand meer uitleg hierover? Dank!

Arjan
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

di 12 feb, 2019 16:55

Graag voor de DAB in het desbetreffende topic. Dank je wel.
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart

Afbeelding

Maarten
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Prius 3 Executive

di 12 feb, 2019 18:51

Camille Schyns schreef:
ma 28 jan, 2019 20:32
immers van overheden voorkeur-routes gedicteerd krijgen
Nee, echt niet. Navigatieapparaten hebben berekeningen om routes uit te rekenen en als je dan "de snelste" vraagt krijg je die ook, ook als dat om is, ook als dat 50 km om is en het maar een halve minuut sneller is. Er zit echt geen van overheidswege ingestelde voorkeursroutes in.
Dat geldt zelfs voor routes binnen Limburg als van Heerlen naar Evertsoord dat zo'n 35 km om bleek doordat de Prius navi zo nodig de A73 tot aan Venlo wilde volgen.
Was het niet maar 15 km om? Als ik van het station Heerlen naar Evertsoord een route vraag via de A73 is het 92,5 km. Via de N273 en N277 is het 80 km en duurt 5 minuten langer. De allerkortste route is 66 km en dan krijg je een route via Brunssum, Duitsland, Koningsbosch, Sint Odiliënberg, Roermond, Swalmen, Beesel, veer naar Kessel en dan via de N277. Ik gok dat dat je dan ook wel een half uur langer onderweg bent. Maar met de MG kan dat best een leuke route zijn.

Misschien moet je eens de alternatieven bekijken die de navigatie je ook geeft. Of anders de maximumsnelheid voor autosnelwegen wat lager zetten, dan zul je zien dat je vaker kortere routes krijgt (wat ook al aangeeft dat er geen "van overheden voorkeur-routes gedicteerd" worden).
Afbeelding Prius III 2011
Afbeelding Peugeot 404 1965

Plaats reactie
  • Informatie