Missende track-info bij bluetooth verbinding voor audio

Problemen met Navigatie / Bluetooth / GSM / Hulpsystemen, etc. Stel hier uw vragen en de leden zullen proberen u te helpen.
Plaats reactie
Llamaron
Lid
Lid
Auto: Corolla 2019 1.8 hybrid

za 13 apr, 2019 16:16

Wellicht iemand die me kan helpen bij het volgende? Betreft een issue met audio spelen over bluetooth met een androidtelefoon in een corolla 2019 hybrid:

Als ik met bluetooth verbinding maak (android, motorola g7 plus) worden audiotracks correct afgespeeld. De weergegeven track-informatie (album,artiest, etc.) in het autosysteem (corolla 2019 hybrid) blijft echter elke rit steken op het eerst gespeelde nummer. Dit treedt op bij apps als Tidal, Spotify en PlayerFM. Wanneer ik Google Play Music gebruik, wordt de track-info wél correct weergegeven. Bij de dealer gecheckt en ook daar treedt het probleem op bij een andere telefoon (merk is me even ontschoten). Ook dan gaat het bij spotify mis en werkt het weergeven van de track-info wel goed bij Google Play Music.

Opnieuw connecten / re-pairen / resetten etc. haalt niets uit. Telefoon en auto zijn beide voorzien van de meest recente updates. Ook gemeld bij het motorola-forum, maar ik heb het vermoeden dat het probleem toch aan de kant van Toyota zit.

Bij de voorgaande Auris (editie ~2013) die ik reed was dit overigens geen probleem, en daarbij gebruikte ik dezelfde telefoon. Daarom verbaast dit me nogal.

Njeroe
Lid
Lid
Auto: Ford Focus

do 18 apr, 2019 20:58

Sluit de telefoon niet uit tenzij je zeker weet dat het op meerdere Android of bluetooth versies niet werkt. Dit probleem komt vaker voor bij A2DP bluetooth communicatie is niet Toyota specifiek ben ik bang. Mijn oplossing is meestal Spotify opnieuw installeren en opnieuw pairen in het infotainment (alles helemaal verwijderen eerst). Controleer ook of er updates voor je telefoon zijn soms lost dat ook nog wel eens driver problemen op. Ben geen expert op gebied van de Corolla dus ik spreek uit ervaring met andere auto's.

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

zo 21 apr, 2019 20:00

In mijn Auris 2 Hybrid van 2013 gebruik ik een app op mijn Huawei telefoon: YouTube Music. Via de bluetooth speelt dat heel mooi af en heb ik alle info op het scherm. Werkt prima. Waarom dat bij nota bene een nieuwer type auto niet werkt is mij een raadsel.

Natte Tosti
Lid
Lid
Auto: Toyota Corolla Active 1.8h

vr 26 apr, 2019 13:48

Helaas geen oplossing van mijn kant, maar een erkenning van dit probleem en de hinder:
  • Telefoon: Xiaomi Mi 9, op MIUI Global 10.2 en Android 9
  • Toyota Corolla Active 1.8 Hybrid van April 2019.
Ik ervaar dit probleem wel met Spotify, en niet met mijn andere muziek app (BlackPlayer, voor lokale bestanden). Maar mijn telefoon kan die Spotify info wel oversturen, en doet dit naar mijn Smartwatch zonder problemen.

Dus mijn telefoon werkt, alleen niet naar het Toyota scherm,
en mijn Toyota scherm werkt, alleen niet met de info van Spotify...

Dus ergens gaat het mis in de specifieke koppeling tussen die twee zaken. Als er iemand iets nuttigs over te melden heeft, houd ik me aanbevolen. :) Ik zal de dealer er een keer naar vragen, en hier terug koppelen, maar verwacht daar geen bruikbare feedback van.

Alvast bedankt!

jonnie
Lid
Lid
Auto: 2019 RAV4 Hybrid AWD

wo 08 mei, 2019 22:05

Heb hetzelfde euvel met mijn RAV4 2019.
Huidige auto :2019 Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD | Innovation Pack | CVT | Pearl White | Bi-Tone

Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

wo 08 mei, 2019 22:41

Oke, lijkt dus bij de nieuwe modellen niet geheel goed te gaan...

Ik weet niet of dit helpt, maar het valt altijd te proberen:

Zijn jullie en de voertuigen al aangemeld op MijnToyota? Link: Mijn Toyota
Nee?
Maak dan een account aan, en gebruik je chassisnr om je auto te registreren en vervolgens het Toestel ID om je Touch & Go2 te registreren.

Ben je (al) geregistreerd?
Kijk dan eens of er updates staan voor je Multimediasysteem. Bij kaart updates komen vaak ook systeemupdates...

Niet geschoten is altijd mis...

En tot slot: Als het niet werkt: Melden bij je dealer en/of bij de importeur.
Hoe vaker een bepaald signaal binnenkomt, des te zekerder zal men kunnen achterhalen of het een systeemfout, gebruikersfout of softwarefout is...
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

Plaats reactie

Terug naar “Corolla Hybrid - Helpdesk”

• Informatie