Volledig elektrische C-HR gepresenteerd

Relevante nieuws items vanuit Media, Internet of TV. Let op! Plaats altijd een link of verwijzing naar de bron.
johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

wo 17 apr, 2019 10:07

Wennen doen wij allemaal wel aan veranderingen. De één echter wat sneller dan de ander.

Maar ik weet wel dat er in het begin na de introductie van de Prius 2 heel wat eigenaren moesten wennen aan de bediening, het gevoel en de startprocedure van de toenmalige Prius.
Nu kun wij ons dat misschien niet meer voorstellen.
Bedenk wel dat de meeste mensen die voor het eerst in een P2 gingen rijden uit een conventioneel aangedreven auto kwamen met meestal een handgeschakelde versnellingsbak. Zij hadden geen keus wanneer zij in een hybride wilden gaan rijden, omdat de P2 nu eenmaal standaard met een automatische versnellingsbak geleverd wordt.

Ik had in de tijd vanaf 2004 veel contacten met Toyota dealers en ook met L&P.
Er waren toen nogal eens telefoontjes met de dealers tijdens proefritten of net na de aflevering met de vraag, hoe krijg ik mijn auto gestart. Je kunt je het niet voorstellen maar het gebeurde wel.
Ook de bediening van het slimme pookje was in het begin bij sommige eigenaren wat onwennig.
Dan was er nog het motorgeluid, dat voor heel veel discussies zorgde, zelfs heden ten dage nog.

Kortom mensen wennen wel aan veranderingen, maar de meeste autofabrikanten proberen toch wel de ergonomie en de plaats en vorm van bedieningselementen niet te veel op de schop te gooien.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals Tesla die de volledige bediening op de schop heeft gegooid en dat spreekt niet iedereen aan, omdat het heel veel gewenning vraagt.
Stap maar eens in een Tesla 3 en rij er mee weg zonder dat je enige instructie hebt gehad of jezelf vooraf op de hoogte hebt gebracht m.b.t. de bediening. Zelfs ervaren autotesters, die in van alles en nog wat rondrijden moet soms passen, omdat ze niet weten hoe ze iets moeten inschakelen c.q. bedienen.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Ronasdijk
Lid
Lid
Auto: Prius 2013 -Abyss Grey

wo 17 apr, 2019 11:02

johnths2 schreef:
di 16 apr, 2019 11:33
Hopelijk zet Toyota nu door en komt de eerste EV na 2020 ook naar de Europese markt.
Gisteren toevallig ff bij de dealer geweest, volgens hen was er nog geen duidelijkheid of deze ook naar de EU komt, en al helemaal niet of hij dan ook in NL leverbaar wordt. Is nu vooral op de Chinese markt gericht.

Who knows what de toekomst brengen moge? :mrgreen:
2019: Prius III Business 2013 Dark Abyss
2016-2019: Prius II 2006 - Tech uitvoering

johnths2
Software/Forumbeheer
Software/Forumbeheer
Auto: C-HR Hybrid Executive 2017

wo 17 apr, 2019 11:05

Toyota zal alleen al voor de Chinese markt alle zeilen bij moeten zetten.
China is een enorme afzet markt, daar is Europa denk ik niets bij vergeleken.
m.vr.gr, John
Toyota Prius Info Site: www.john2211.nl

- C-HR 1.8 Hybrid Executive - Huidige auto
- Auris Hybrid Business/Black/2012-2015
- Prius 3 Comfort/Grey/2009-2012
- Prius 2 Comfort/Grey/2007-2009
- Prius 2 Standard/Black/2004-2007

Plaats reactie

Terug naar “In het nieuws”

• Informatie