Vraag mbt spiegel/camera

Alles wat te maken heeft met het interieur, exterieur, de uitrusting en accessoires.
Plaats reactie
robert1980
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS 2013

di 30 apr, 2019 17:08

Ik heb een Auris TS 2013 sinds pas. Ik heb een binnenspiegel als op de foto. Als ik heb goed heb ik deze met camera, maar waar dient deze camera voor. Is dit voor de cruise control of het inparkeren. Ik kan het niet terug vinden in het boekje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

holyhead
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

di 30 apr, 2019 17:45

frafie55
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Auris TS Dynamic

di 30 apr, 2019 19:17

Is dat niet voor de zelfdimmende binnenspiegel?

Frans
Prius 2 - Comfort - Robijnrood
Prius 3 - Executive - Pearl white
Auris TS - Dynamic - Zwart Metallic
Uiterst tevreden over de Toyota Hybrides
Afbeelding

menjo
Lid
Lid

di 30 apr, 2019 19:41

automatische groot licht

Axial63
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Toyota Prius 3 & Yaris HSD

di 30 apr, 2019 19:43

Dit is inderdaad voor de zelfdimmende functie van de binnenspiegel.

werking:
Een zelfdimmende binnenspiegel gebruikt een lichtsensor om het omgevingslicht met het gereflecteerde licht te vergelijken. Is het verschil tussen beide te groot, dan verandert de reflectie van de spiegel middels een elektrische stroom die door een elektrochromisch element gestuurd wordt.
Lichtsensor 1 zit achterop de spiegel (zichtbaar op de foto) en meet het licht voor de auto, lichtsensor 2 zit onder (of boven) het spiegelglas en meet het licht van achteropkomend verkeer)

Dus test 1, (overdag, buiten)
kijk in de achteruitkijkspiegel, en bekijk de helderheiden.
houd nu een sterke lamp achter je hoofd gericht op de spiegel (alsof een auto met groot licht achter je rijd) en let op de helderheid van het beeld.

test 2, (overdag, buiten)
Plak een stukje donkere tape op het cameralensje aan de voorzijde van de spiegel (de lens die je ook op de foto ziet)
herhaal nu de zelfde test als boven, de verkleuring zal nu groter zijn omdat het verschil voor/achter groter is.

LET OP: de verkleuring is GEEN snelle reactie! Het duurt wel enige seconden voor de helderheid veranderd!
Prius III, Dynamic Business, Abyss Grey, 2012
&
Yaris 1.5 HSD, Trend, Island Blue, 2017

menjo
Lid
Lid

di 30 apr, 2019 19:49

! Bericht van: Moderator
Quote verwijderd.

sorry dat is helaas fout beantwoord

Het Automatic High Beam-systeem verbetert de verlichting vóór de auto en verbetert zo het zicht voor de bestuurder. Het licht aan de voorzijde van de auto wordt gedetecteerd met behulp van de camera in de binnenspiegel en op basis daarvan wordt het grootlicht automatisch in- of uitgeschakeld.

Sensor Automatic High Beam-systeem (binnenspiegel)

Bepaalt wanneer het groot licht moet worden in- of uitgeschakeld nadat verlichting van tegenliggers, voorliggers en andere verlichting van de beeldinformatie van de camerasensor is geïdentificeerd. Het systeem stuurt vervolgens via LIN-communicatie verzoeksignalen voor groot licht naar de AFS-ECU (ECU horizontale koplampverstelling).

Als aan alle volgende voorwaarden wordt voldaan, wordt het Automatic High Beam-systeem geactiveerd en gaat het controlelampje van het Automatic High Beam-systeem branden:

Het contact staat AAN (IG).

De lichtschakelaar staat in stand AUTO en het dimlicht is aan.

De dimschakelaar staat in de stand grootlicht.

Als aan de volgende voorwaarden is voldaan, wordt het grootlicht na een korte vertraging automatisch ingeschakeld:

Rijsnelheid is hoger dan ongeveer 34 km/h (21 mph).

De ruimte voor de auto is donker.

Er zijn geen tegenliggers met de koplampen aan.

Er zijn geen voorliggers met de achterlichten aan.

Er is maar weinig verlichting langs de kant van de weg.

Als aan een van de volgende voorwaarden is voldaan, wordt het grootlicht na een korte vertraging automatisch uitgeschakeld:

De rijsnelheid is lager dan 27 km/h (17 mph).

De hoeveelheid omgevingslicht is hoger dan een bepaalde waarde.

Er zijn tegenliggers met de koplampen aan.

Er zijn voorliggers met de achterlichten aan.

Licht van de verlichting langs de weg is sterker dan een bepaalde waarde.

Als aan een van de volgende voorwaarden wordt voldaan, wordt het Automatic High Beam-systeem uitgeschakeld en dooft het controlelampje.

Het contact wordt UIT gezet.

De lichtschakelaar wordt in een andere stand dan AUTO gezet.

De dimlichten worden uitgeschakeld.

De dimschakelaar wordt in stand L gezet.

Tip:
Het is op een van de volgende manieren mogelijk het grootlicht handmatig in en uit te schakelen:

Zet de lichtschakelaar van stand AUTO in de stand koplampen. In dit geval gaat het grootlicht branden als de dimschakelaar in stand H staat. Zet, om naar dimlicht te schakelen, de dimschakelaar in stand L.

Zet de dimschakelaar van stand H in stand L. In dit geval gaat het dimlicht branden als de dimschakelaar in stand L staat.

Tip:
Het Automatic High Beam-systeem houdt de ruimte vóór de auto in de gaten met behulp van de camera die is ingebouwd in de binnenspiegel. Op basis daarvan wordt besloten of het grootlicht moet worden ingeschakeld wanneer de omgeving donker is (er zijn geen koplampen van tegenliggers en geen achterlichten van voorliggers). Beperkingen van de regeling grootlicht:

Als de omgeving niet donker genoeg is, wordt het grootlicht niet ingeschakeld, zelfs niet wanneer het dimlicht door de automatische verlichting is ingeschakeld en het controlelampje Automatic High Beam-systeem op het instrumentenpaneel brandt. (De hoeveelheid licht waarbij het automatische dimlicht wordt ingeschakeld, is niet gelijk aan de hoeveelheid licht waarbij automatisch van dimlicht naar grootlicht wordt geschakeld.)

Als een tegenligger plotseling tevoorschijn komt uit een scherpe bocht of een voertuig voorlangs passeert, blijft het grootlicht mogelijk branden.

Als de mistlampen van een tegenligger worden geregistreerd, wordt het grootlicht mogelijk uitgeschakeld.

De timing van het in- en uitschakelen van het grootlicht kan variëren, afhankelijk van de helderheid van de koplampen of mistlampen van tegenliggers of de achterlichten van voorliggers.

De timing van het in- en uitschakelen van het grootlicht kan variëren tussen normale omstandigheden (goed weer) en tijdens het rijden op natte, gladde of besneeuwde wegen.

De timing van het in- en uitschakelen van het grootlicht kan variëren afhankelijk van het aantal inzittenden en de hoeveelheid bagage.

Houd er rekening mee dat in sommige gevallen het grootlicht onverwachts kan worden in- en uitgeschakeld.

Tip:
De camera die is ingebouwd in de binnenspiegel houdt de hoeveelheid licht vóór de auto continu in de gaten. Er is enige vertraging bij het inschakelen van het grootlicht. Zelfs als er geen omgevingslicht is, wordt het grootlicht niet onmiddellijk ingeschakeld. De vertraging is afhankelijk van de situatie.

Axial63
Actief Lid
Actief Lid

di 30 apr, 2019 20:17

Voor alle duidelijkheid:
rode vierkant: sensor automatisch dimmende binnenspiegel
groene vierkant: camera voor automatisch Grootlicht (Automatic High Beam system)
.
rf3.jpg
.
.
.
Werking Binnenspiegel:
tf1.jpg
&

Axial63
Actief Lid
Actief Lid

di 30 apr, 2019 20:18

Werking Automatisch Grootlicht:
Klik op de afbeelding voor GROOT
tf2.jpg
tf3.jpg
tf4.jpg
tf5.jpg
&

menjo
Lid
Lid

di 30 apr, 2019 20:54

robert1980 schreef:
di 30 apr, 2019 17:08
Ik heb een Auris TS 2013 sinds pas. Ik heb een binnenspiegel als op de foto. Als ik heb goed heb ik deze met camera, maar waar dient deze camera voor. Is dit voor de cruise control of het inparkeren. Ik kan het niet terug vinden in het boekje.
dit was de vraag volgens mij

robert1980
Lid
Lid
Auto: Toyota Auris TS 2013

wo 01 mei, 2019 12:37

Top bedankt voor de reacties.
Ik weet dat het nu voor de automatic high beam is.

Plaats reactie

Terug naar “Auris FH 1 - Interieur, exterieur en uitrusting”

• Informatie