Na 2 jaar weer terug bij Toyota.. ( RAV4 2.5 Hybrid AWD )

Ga ik leasen of kopen? Tweedehands of nieuw? Een Prius 1, 2, 3, Wagon, een Auris Hybrid of Yaris Hybrid? Wat is de levertijd? Wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
voorheenVW
Lid
Lid
Auto: RAV4 Hybrid Executive AWD

za 25 mei, 2019 19:28

We hebben gisteren de knoop doorgehakt bij de dealer,.. een deal gemaakt met de Espace V als inruil.
Kiezen van de kleur, uitvoering en opties waren niet mogelijk of ik moest heel lang wachten, de dealer had namelijk niet zo heel lang geleden een RAV4 2.5 Hybrid Executive AWD binnen gekregen in het Ash Grey. Nog geheel in de bescherm folie.

Afbeelding
De dealer wilde een prettige deal maken wanneer ik zijn voorraad auto nam, twee vliegen in één klap, wij rijden snel en de dealer ook blij.
Dus niet veel te kiezen, maar hee, wat een straf, :mrgreen: :mrgreen: Er komt nog een afneembare trekhaak en een klasse 3 alarm op.

Afbeelding
Middels dit forum waarvoor dank de banden laten omwisselen voor Michelin Crossclimate SUV!

*Afbeelding
De RAV4 heeft een zwart interieur ( * geleende foto internet), we hebben tweemaal proef lang gereden in de Hybrid 2WD en vonden het een fijne wagen. Ik ga ervan uit dat de 4WD minstens zijn fijn rijdt. Zo kunnen we het gedeelte van de gestolen en terug gevonden Espace achter ons laten, en na 5 jaar Prius Wagon en twee jaar de Renault weer aan een Toyota avontuur beginnen. De dealer verwacht dat we in ongeveer twee weken rijden...
Das al vlot . Als we hem hebben deel wel ik wel weer foto's!!
Not All Who Wander Are Lost..

Frank2b
Lid/donateur
Lid/donateur
Auto: Lexus GS 450h President

za 25 mei, 2019 20:37

VoorheenVW, VoorheenToyota, VoorheenRenault .... :mrgreen:

Mooie deal!
Nu: Lexus GS450h President Zilver
Voorheen: Prius BE 2005 GREEN(-ish...)

"In terms of practicality, there is no more rational car on Earth than the Prius." Dan Neil

Arjan
Moderator/Forumbeheer
Moderator/Forumbeheer
Auto: Nissan Micra K11 CVT 2000

za 25 mei, 2019 23:30

Gefeliciteerd! :wink:
Nissan Micra K11 1.3 N-CVT 04-2000 zwart

Afbeelding

voorheenVW
Lid
Lid

zo 26 mei, 2019 9:22

Frank2b schreef:
za 25 mei, 2019 20:37
VoorheenVW, VoorheenToyota, VoorheenRenault .... :mrgreen:
Hhaahaa ik snap je wel :D :D

VoorheenVW was nadat ik van 1992 tot 2012 VW had gereden... reden van overstap was toen na onvrede. Onze Touran 1.4 TSI DSG had een ratel wat later de distributieketting bleek te zijn, kosten wilde de dealer ons in de maag splitsen. De Touran was toen 4 jaar oud en had nog geen 70.000 kilometer gereden. Uiteindelijk heb ik met PON contact opgenomen en vermeld dat het op internet wel vaker werd vermeld. 2012 was nog het begin van de problemen met de distributiekettingen. Een week later werd ik in het gelijk gesteld door PON en is de Touran hersteld, na het ophalen waren we zo teleurgesteld dat we direct door reden naar Louwman in Zuid/oost en een Prius Wagon hebben besteld.

Dat was na veel jaren achtereen Volkswagen, echt voorheenVW...
De Toyota was/is een heerlijke wagen ( probleemloos), en we hebben de RAV4 al eerdere overwogen 2 jaar geleden..
Nu dan toch ten halve gekeerd :-) Overigens was ik al actief hier vanaf 2012 maar dat zie ik niet terug bij mijn gebruikersprofiel!

Blij weer met het vooruitzicht van een Toyota en sta te trappelen om de RAV4 in ontvangst te nemen!! 8)

Josje
Lid
Lid
Auto: Auris Hybrid 5 d executive

zo 26 mei, 2019 21:12

Ik heb nu een Toyota, probleemloos. Voorheen Renault, ook probleemloos. Daarvoor een VW Passat. Zeker niet probleemloos...

voorheenVW
Lid
Lid

ma 27 mei, 2019 9:19

Bij ons was/is (ik rij er nog twee weken mee) de Renault ook probleemloos!! De reden van inruilen kwam langzaam bij ons, nadat de wagen op 10 maart was gestolen. De was al terug gevonden op 3 april... Er is zoveel misgegaan, dat de wet van Murphy boven kwam drijven. Zo was de verzekering de kenteken papieren en autosleutels kwijtgeraakt. De schade-expert is wel bij de auto geweest maar vergeet begin april het expertiserapport in te leveren.. Uiteindelijk hebben we Espace pas 18 mei teruggekregen 2 1/2 maand na de diefstal...

In de tussentijd had de Renault dealer ons een voorstel voor inruil gedaan, een offerte ongeprepareerd en gerepareerd.. maar vertelde ons dat ze de ingeruilde Espace niet wilden in hun occasion vloot. Dus ging de auto op een 'veiling-site" de inruilwaarde kan je wel bedenken. De Espace was nog geen twee jaar oud. Nadat we de auto terug hadden gingen we bij 5 ( Honda, Toyota en VW) dealers langs, er was er niet één die wat zei over de diefstal. Wij hebben direct verteld waarom we de Espace wilden inruilen, simpel omdat de auto gestolen was en we de wagen tussentijds hadden gezien. Ondanks dat je er helemaal niets meer van terug zag... het was bij geen enkele dealer een issue.

Uiteindelijk zijn we er met de Toyota dealer uitgekomen, en we zijn er blij mee!

Afbeelding
Gisteren nog even gekeken achter het hek :-)

Marco0512
Lid/donateur
Lid/donateur

zo 09 jun, 2019 19:38

Wanneer mag je hem ophalen of heb je hem al?

voorheenVW
Lid
Lid

ma 10 jun, 2019 10:19

Het afhalen hangt een beetje af van derden...
De dealer maakt morgen de auto helemaal klaar.
Woensdag komt er een alarm inbouw ( bekende van de dealer ) een DEFA DVS-90 autoalarm inbouwen.
De dealer laat dit bij hem doen, en dezelfde dag komt er een LoJack + Connect in..

De DVS-90 is een alarm eis van de Toyoya/Bovemij bij een 5 jaar nieuwwaarde regeling.
De Lojack is mij aangeraden door de inspecteur van Bovemij toen onze Espace onlangs werd gestolen..

Door deze externe leveranciers is de dealer van hen afhankelijk, maar ik krijg de RAV geheel beveiligd mee.
Dit wordt bij de dealer in de garage gedaan, zo wordt de electronica en alarm nog gecheckt op goed functioneren zonder conflicten, goed punt vond ik!

Het alarm en Lojack geeft ons een beter gevoel, sinds we in de molen zijn gekomen met een gestolen wagen, dus staan we er iets anders in.
Het is een voor en na diefstal systeem...
Het zal niet helpen wanneer men de "echt" RAV wil, maar dan hebben we er in ieder geval alles aangedaan.

Terug naar je vraag :D , waarschijnlijk eind van deze week!

voorheenVW
Lid
Lid

di 11 jun, 2019 16:04

Yeah, vrijdag in de middag staat de RAV klaar en nemen we afscheid van de Espace. Er komt een nieuw avontuur met de Toyota.::

We hebben er zin in!

Navigare
Actief Lid
Actief Lid
Auto: 2019 RAV4 AWD Hybrid

di 11 jun, 2019 17:28

Nog even voorpret en dan echte pret. :mrgreen:
2019 RAV4 AWD Hybrid Bi-Tone Innovation Midnight Blue/ Night Sky Black

Plaats reactie

Terug naar “Aanschaf”

• Informatie