Internationaal schadeformulier als app

Toyota en andere hybrides halen regelmatig het nieuws. Plaats de links, noem de krant, bespreek de TV-uitzending hier.
Plaats reactie
willemke
Lid/donateur
Lid/donateur

di 07 jun, 2016 15:35

Het aloude en bekende blauwe Europesche schadeformulier heeft nu een elektronische variant in de vorm van een app. Hij is er zowel voor Android al Apple en is toepasbaar voor alle verzekeraars
Er is een mogelijkheid om foto's mee te uploaden.
Een aantal gegevens zoals N.A.W. en gegevens van het voortuig, zijn vooraf al thuis in te vullen, dat scheelt weer bij het invullen als er schade is. Voordeel lijkt mij ook dat hij voor meerdere talen te gebruiken is.
Hopelijk hebben we hem nooit nodig
http://schadeapp.nl
Flyer T8 elektrisch ondersteunde fiets.

levensnevel
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 08 jun, 2018 15:50

dank willemke :!:
onder het motto: beter mee verlegen dan om verlegen" gelijk op m'n enigszins slim mobieltje gezet.
Die is nu een beetje slimmer geworden. :ugeek:
昔の恋は死ぬことはありません
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch, of juist daarom, wil je het beleven....

Prius II my 2009 editione Tech in Driftwood Pearl - 203K+47K km
http://www.autoweek.nl/autoreview/43301 ... -thsd-tech

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 08 jun, 2018 19:44

Bij een schade formulier krijg je op papier iets mee waar de ander zijn handtekening op zet.

Een app van de tegenpartij (ik denk dan aan de Ohra reclame) zou ik niet zonder meer vertrouwen. De man in de paarse eend heeft wat mij betreft gelijk.
11 Jan 2014: Auris Hybrid Touring Sport Lease Plus, Island Blue.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid
Auto: Skoda Kodiaq + Yaris TS

vr 08 jun, 2018 20:00

Klopt van die handtekening. Maar wat stelt een krabbel op papier uiteindelijk voor? Niet veel. Als je een formulier invult zul je gelijk worden gecontroleerd. Klopt er iets niet dan zal de app niet akkoord gaan met de schademelding. Verzekeraars zijn ook niet gek natuurlijk.
Afbeelding

Skoda Kodiaq Business Ambition | Toyota Yaris TSport

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

vr 08 jun, 2018 20:08

En hoe weet ik zeker dat wat ik invul in de app hetzelfde is dan wat bij de verzekering komt?

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

vr 08 jun, 2018 20:10

En het grote voordeel is direct foto's bijvoegen bij de melding, dus met de GPS locatie die in de opname zit. Denk aan foto's van de schade, de situatie, de tegenpartij, kentekens van auto's van getuigen.
Afbeelding

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

vr 08 jun, 2018 20:13

wimj schreef:
En hoe weet ik zeker dat wat ik invul in de app hetzelfde is dan wat bij de verzekering komt?
Omdat je het online invult. De app communiceert 1 op 1 met de server van de verzekeraar. Anders is zoiets nooit te controleren. Ik heb het gelukkig zelf nog niet digitaal hoeven invullen maar zie wel veel voordelen. Als ik er ook op google zit het echt wel goed dichtgetimmerd.

Ik snap je angst maar dat is, vind ik persoonlijk, koudwatervrees. Veel zaken veranderen nu eenmaal.
Afbeelding

Turboboost
Actief Lid
Actief Lid

za 09 jun, 2018 0:49

Ik heb ooit schadegevalletje gehad waarbij beiden Europees aanrijdingsformulier ingevuld en ondertekend hadden (in tijdperk voordat smarphones er waren) en achteraf is gebleken dat tegenpartij er dik van heeft geprofiteerd om op kosten van mijn verzekering een hele hoop onderdelen die zeker geen schade hadden door licht aanrijdringetje te laten vervangen en lakken , dus die heeft voordat de expert vd verzekering hoop onderdelen vervangen door beschadigde parts of aanwezige parts zelf beschadigd om ze te kunnen laten opnemen in de schadelijst en zo zijn Astra face-lift gegeven met verzekeringsgeld ... :evil:

Holyoak
Lid
Lid

za 09 jun, 2018 1:47

Controleer wel, voordat je met invullen begint, of de verz. maatschappij van de tegenpartij de app ondersteund.

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

za 09 jun, 2018 12:57

Japanese Power schreef:
vr 08 jun, 2018 20:13
wimj schreef:
Omdat je het online invult. De app communiceert 1 op 1 met de server van de verzekeraar. Anders is zoiets nooit te controleren. Ik heb het gelukkig zelf nog niet digitaal hoeven invullen maar zie wel veel voordelen. Als ik er ook op google zit het echt wel goed dichtgetimmerd.

Ik snap je angst maar dat is, vind ik persoonlijk, koudwatervrees. Veel zaken veranderen nu eenmaal.
Die 1op 1 communicatie met de verzekeraar moet ik dan maar geloven. Er zijn ook mensen opgelicht die een zogenaamde overboeking zagen op een telefoon als “bewijs” dat het marktplaats item is betaald. Helaas nep.
Ik zit trouwens bij promovendum, en daar wordt op de site nog niets gezegd over een app.

Japanese Power
Actief Lid
Actief Lid

za 09 jun, 2018 13:04

Ik ken de verhalen over de overboeking. Zelfs een collega op de zaak die zijn auto op die manier heeft verkocht: 8000 euri naar de maan. Hoe simpel is het om ter plekke even in te loggen op je bank om te kijken of het bedrag erop staat bijgeschreven. Zo niet, dan geen zaken doen. Als je het wel doet ben je gewoon dom bezig. Iets anders kan ik er niet van maken...

En wat de app betreft. Jij krijgt ook alle gegevens in de aanrijdingapp te zien. Anders wordt hetgeen ongeloofwaardig verhaal dunkt me zo.
Afbeelding

wimj
Lid/donateur
Lid/donateur

za 09 jun, 2018 15:04

Die overboeking ging volgens mij op basis van de dag vertraging tussen moment van afschrijving bij de ene en bijschrijving bij de andere.

Ik heb in ieder geval nog een papieren formulier in de auto.

Plaats reactie

Terug naar “In het nieuws”

• Informatie